شناسهٔ خبر: 8462 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان در دومين نشست ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد:

آمادگی كامل اكيپ‌های راهداری برای مرحله دوم سفرهای تابستانی

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی كامل اكيپ‌های راهداری برای مرحله دوم سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: سرعت وسايل‌نقليه نیز در جاده‌ها بايد مديريت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه مرحله دوم سفرهاي تابستاني با پايان ماه مبارك رمضان آغاز مي‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين نشست‌ها، ايجاد هماهنگي ميان دستگاه‌هاي ذي‌ربط و تأمين نيازهاي هم‌وطنان و مسافران و گردشگران خارجي در ايام سفرهاي تابستاني و همچنين بهبود خدمات‌رساني و رفع كاستي‌ها و مشكلات موجود در اين بخش است.

وي از آمادگي كامل اكيپ‌هاي راهداري و راهداران در جاده‌هاي سراسر كشور خبر داد و افزود: در زمينه نصب علائم و تجهيزات ايمني در جاده‌هاي سراسر كشور برنامه‌ها و اولويت‌هاي كاري در استان‌ها مشخص شده است و اعتبارات لازم در اين زمينه اختصاص يافته است. همچنين در زمينه تأمين روشنايي در محورهاي مواصلاتي، براساس تكليف قانوني در نقاط مه‌گير و داخل تونل‌ها اقدامات لازم تاكنون صورت پذيرفته است.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به سال ساخت و قدمت برخي از راهها همچون جاده چالوس و به ويژه جاده‌هاي كوهستاني خاطرنشان كرد: سرعت وسايل‌نقليه در جاده‌ها بايد مديريت شود و اگر رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حركت كنند، منجر به افزايش ايمني سفر و كاهش تصادفات جاده‌اي مي‌شود. در اين راستا دوره‌هاي آموزشي ويژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومي  هم در نظر گرفته شده است كه با همكاري كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني در سراسر كشور در سال‌جاري اجرا مي‌شود.

كشاورزيان در بخش ديگري از سخنان خود بر موضوع رسيدگي به وضعيت نمازخانه‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي در رستوران‌ها در جاده‌هاي برون‌شهري تأكيد كرد و افزود: در اين زمينه پيشنهاد مي‌شود مصوبه‌اي از سوي ستاد هماهنگي خدمات سفر ابلاغ شود و در مراكز استاني با مشاركت دستگاه‌هاي ذي‌ربط كميته‌اي ايجاد شود تا نظارت كامل و اختيار اعمال قانون در صورت نياز را داشته باشند.

بر اساس اين گزارش مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري و رئيس ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر با اشاره به اين كه طرح تابستاني سفرها از سوي دستگاه‌هاي ذي‌ربط به استان‌هاي سراسر كشور ابلاغ شده است، افزود: ماه مبارك رمضان به لحاظ كاهش سفرها فرصتي است تا دستگاه‌هاي اجرايي بررسي ميداني از وضعيت امكانات سفر و خدمات گردشگري در استان‌ها به عمل آورده و عوامل نظارتي و كنترلي خود را براي ارايه خدمات مناسب به مسافران مستقر کنند.

وي افزود: در سال‌جاري هم طبق روال سال گذشته دوره‌هاي آموزشي در زمينه توانمندسازي عوامل گردشگري در كشور در نظر گرفته شده است كه با حضور عوامل و نمايندگان ستادهاي سفر در استان‌ها از نيمه دوم سال‌جاري برگزار مي‌شود.
رحماني موحد با تأكيد بر لزوم مشاركت همه دستگاه‌ها در ارتقاي كيفيت خدمات سفر به هم‌وطنان، افزود: در اين زمينه از استانداري‌هاي سراسر كشور درخواست خواهد شد، كميته‌هاي كاري را در استان‌ها با حضور نمايندگان ستاد فعال كنند و به طور مستمر به رفع كاستي‌ها و مشكلات و ايجاد خدمات و امكانات رفاهي مسافران در حوزه‌هاي استاني ذي‌ربط رسيدگي و نظارت كنند.

سرهنگ اسفندياري جانشين فرمانده پليس راه راهور ناجا اجراي مرحله دوم طرح تابستانه سفرها را از 28 تيرماه لغايت 4 مهرماه سال‌جاري اعلام كرد و افزود: اين مرحله هم‌زمان با تعطيلات عيد سعيد فطر است كه هر ساله به عنوان يكي از ايام پرتردد در جاده‌ها ثبت مي‌شود و اميد است با برنامه‌ريزي‌ها و هماهنگي‌هاي صورت گرفته در حوزه مديريت ترافيك مشكل خاصي بروز پيدا نكند كه اين امر مستلزم ايجاد آمادگي در تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط است.

وي با بيان اين كه بيش از 35 درصد تصادفات جاده‌اي مربوط به عوامل واژگوني‌ها خودروها شناسايي شده است، افزود: برپايي ايستگاه‌هاي سلامت و مكان‌هايي براي توقف رانندگان در جاده‌ها به ويژه استان‌هاي كويري و ترغيب رانندگان به استراحت در مسيرهاي طولاني از جمله اقدامات خوبي است كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايجاد شده است و بايد نسبت به افزايش اين ايستگاه‌ها اقدام شود.

در ادامه اين نشست‌ نمايندگاني از كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني، سازمان هواپيمايي كشور، شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران، وزارت آموزش‌ و پرورش، وزارت بهداشت و درمان، سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر، در زمينه اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي در دست اقدام به منظور ارتقاي سطح خدمات به مسافران در ايام سفرهاي تابستاني در حوزه‌هاي زيرمجموعه بياناتي ايراد كردند./

برچسب‌ها:

نظر شما