شناسهٔ خبر: 8463 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون رئیس جمهور از طرح توسعه بندر بوشهر/ انصاری: امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت بالا با توسعه بندر بوشهر

بندر امیرآباد معاون پارلمانی رئیس جمهور همراه استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استانبوشهر از طرح توسعه بندر بوشهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در بازدیدی که امروز چهارشنبه ۲۷ خرداد از بندر بوشهر داشت گفت: طرح توسعه بندر بوشهر سرعت خوبی دارد و امیدواریم با سرعت و تخصیص اعتبارات لازم در مدت‌زمان مقرر به اتمام برسد.

مجید انصاری در بازدید از بخش‌های مختلف بندر بوشهر اظهار کرد: اهمیت بندر بوشهر تا آنجایی است که در سفر استانی رئیس‌جمهور به بوشهر در زمستان سال گذشته، دولت تصمیم گرفت با اختصاص اعتبار لازم، طرح توسعه بندر بوشهر را عملیاتی کند.

وی افزود: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر، ظرفیت این بندر برای تخلیه و بارگیری و پهلوگیری کشتی‌ها با  ظرفیت‌های بالا میسر خواهد شد.

انصاری تصریح کرد: برای بهره‌برداری از ظرفیت بندر بوشهر، تصویب طرح منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر به ارتقای سطح فعالیت‌های اقتصادی در بوشهر نیز کمک خواهد کرد.

در این بازدید محمد راستاد مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح توسعه بندر بوشهر پرداخت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: هدف ما این است که با توسعه در مجتمع بندری نگین، از بن بست همیشگی در بندر بوشهر رهایی پیدا کرده و محدودیت دسترسی پسکرانه ای که عاملی برای عدم استفاده بهینه از ظرفیت های دریایی قابل توجه این بندر است را مرتفع نماییم.

راستاد افزود:‌ ما به دنبال این هستیم که در مجتمع بندری نگین، الگوی مدیریت صاحبخانه ای که به معنای سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی برای احداث زیربناها، روبناها و  تامین تجهیزات است، به اجرا گذاشته شود. همانگونه که در مقیاس کوچکتر به عنوان یک الگوی سرمایه گذاری جدید، برای اولین بار در بنادر تجاری کشور، کلیه روبناها و تجهیزات پایانه کانتینری بندر بوشهر توسط اپراتور خصوصی احداث و تامین شد.

در ادامه معاون رییس جمهور از بخش‌های مختلف بندر بوشهر از جمله برج کنترل ترافیک دریایی بندر بازدید و در جریان اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین نیز قرار گرفت./

نظر شما