شناسهٔ خبر: 84736 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگوی ویدئوکنفرانسی نمایندگان وزرای حمل‌ونقل سه کشور ایران، افغانستان و ازبکستان تاکید شد

گسترش همکاری‌های ترانزیتی بین کشورهای همسایه/ رفع محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل سه کشور

برگزاری نشست ویدئوکنفرانس کارگروه سه جانبه معاونان وزرای حمل ونقل ایران ،افغانستان و ازبکستان نخستین کارگروه سه جانبه ایران، افغانستان و ازبکستان با هدف توسعه همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت به طور ویدئو کنفرانس برگزار شد و طی آن پیشنهادهای ۵ گانه ایران مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین کارگروه سه جانبه کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ازبکستان در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت با مدیریت شهرام آدم نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران و حضور حسنی مبارک عزیزی سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان، شیرزاد میرضیایف نماینده هیات ازبکستانی و دیگر اعضای کارگروه به طور ویدئو کنفرانس در سالن اجلاس این وزارتخانه برگزار شد.

در این کارگروه سه جانبه که در راستای تفاهم پیشین صورت پذیرفته بین وزرای حمل‌ونقل سه کشور برپا شده بود، اعضا ضمن دریافت گزارش، به بررسی مسایل مطرح شده در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت سه کشور پرداختند و طی آن بر ضرورت گسترش همکاری‌های ترانزیتی با کشورهای همسایه و رفع محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل سه کشور تاکید کردند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران در این کارگروه سه جانبه، ۵ موضوع شامل حمل بار آزمایشی، وضعیت ریلی خواف  - هرات و هرات – مزار شریف، شیوه تمدید تعهد ترانزیت سال ۲۰۰۳، معاهده چابهار و اخذ توافق جدید و نهایی در حوزه حمل‌ونقل را به حضار پیشنهاد داد که پس از بحث و بررسی، اعضا با کلیات آن موافقت کردند.

گفتنی است که به زودی دومین نشست کارگروه سه جانبه ایران، افغانستان و ازبکستان به منظور بررسی آخرین اقدامات انجام شده از سوی طرفین با هدف توسعه حمل‌ونقل بین سه کشور برگزار خواهد شد.