شناسهٔ خبر: 84764 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر راه و شهرسازی از تونل دیل در محور چرام - گچساران

راه اصلی پاتاوه به دهدشت، مسیر کمکی کریدور شمال-جنوب است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های فرودگاهی و جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویراحمد1 وزیر راه و شهرسازی به اتفاق هیات همراه از تونل دیل در محور چرام - گچساران در استان کهکیلویه و بویر احمد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳ شهریور، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به اتفاق هیات همراه و گروه کارشناسی از تونل دیل در محور چرام - گچساران در استان کهکیلویه و بویراحمد بازید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: پروژه راه اصلی پاتاوه به دهدشت، یکی از پروژه های محوری در احداث راه های اصلی کشور است که موجب خروج این منطقه از استان کهکیلویه و بویراحمد از بن‌بست شده و شرایط را برای شکوفایی اقتصادی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طول این پروژه ۱۳۶ کیلومتر و  هزینه احداث آن ۳۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: با تحرکی در در دو سال گذشته به این پروژه داده شده، امیدواریم این پروژه قبل از پایان سال آماده افتتاح باشد.

اسلامی با اشاره به اهمیت احداث این مسیر گفت: بخشی از کریدور شمال-جنوب که از مسیر استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری به خلیج فارس منتهی می‌شود. این مسیر یک مسیر کمکی است که می‌تواند حجم قابل ملاحظه ای از بارهای ترانزیتی را جابجا کند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که در ناحیه غربی استان دسترسی‌ها آنتنی و جاده فرعی بوده‌اند. این مسیر هم هنگام طراحی یک مسیر فرعی در نظر گرفته شده  بود. اما مطالعات کریدوری که در وزارت راه صورت گرفت، این مسیر را به یک راه اصلی با ظرفیت متفاوت تبدیل کرد. این جاده تمام راگرس را قطع می کند و با باندهای سبقت یک جاده امن برای دسترسی محلی و کریدور عبوری به سمت گناوه بوشهر و بهبهان خوزستان فراهم می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث جاده پاتاوه-دهدشت به عنوان یکی از پروژه‌های سال جهش تولید یاد کرد و گفت: این پروژه اکنون با یک راندمان خوب کار می کند. استان هم به صورت ویژه پیگیر است، چراکه احداث این مسیر به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.این مسیر در واقع هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان است، چراکه احداث آن از جمله مصوبات سفر ایشان بود.

وی افزود: قول و فعل ما به لطف حق تعالی یکی است و در کل مسیر هیچ جبهه تعطیلی نیست. زمان افتتاح پروژه بر اساس محاسبات مهندسی بر مبنای ریاضی اعلام می شود. مهم‌ترین مساله ای که معمولا پروژه ها را متوقف می‌کند پول نیست، بلکه مشکل این است که مسیر با معارضان مواجه می‌شود. البته مبلغ قابل ملاحظه ای نیز باید به این پروژه تزریق شود.