شناسهٔ خبر: 8484 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۳۰ هزار دستگاه خودروی ناوگان باری کشور فرسوده است

داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها گفت: بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی این ناوگان در بخش حمل و نقل کالا، عمری بالای ۲۵ سال دارند و فرسوده هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان روز پنجشنبه در جریان بازدید از آخرین وضعیت بهسازی راه کربلا (ایلام - مهران) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این به آن معنی نیست که دستگاه‌های مرتبط به لحاظ فنی دچار مشکل هستند بلکه این یک تعریفی قانونی است و براساس مصوبه دولت ۲۵ سال سن فرسودگی محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین بیش از ۶۵ هزار دستگاه خودروی ناوگان باری بالای ۳۵ سال عمر در کشور وجود دارد که در این خصوص برنامه‌ای از محل منابع شرکت نفت به تصویب شورای اقتصاد رسیده که امیدواریم در مرحله اول بتوانیم این تعداد ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم.

معاون وزیر راه ادامه داد: مقرر شد از محل صرفه جویی که در مصرف سوخت این ناوگان اتفاق می افتد شرکت نفت مبلغی را به عنوان یارانه سود وام پرداخت کند تا وامی را که سرمایه گذار برای نوسازی خودروی خود می‌گیرد با نرخ و سود کمتری باشد و بتواند اقساط خود را راحت تر پرداخت کند.

کشاورزیان یادآور شد: از محل منابع داخلی این سازمان هم بیشتر بر روی نوسازی ناوگان مسافری (اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری) متمرکز شده ایم و برای هرکدام از این ناوگان مختلف یک سقف وامی معادل ۷۰ درصد قیمت در نظر گرفته شده که این میزان بترتیب در ون ۸۰، مینی بوس ۱۲۰ و اتوبوس ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر بهره بانکی ۲۵ درصد باشد تلاش می‌کنیم سرمایه گذار حداکثر ۱۰ با ۱۲ درصد از سود وام را بپردازد و بقیه از محل منابع داخلی این سازمان به عنوان کمک یارانه سود تسهیلات بانکی پرداخت شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا در خصوص نصب و تعویض علایم راهداری در جاده‌ها گفت: یکی از فعالیت‌های جاری سازمان راهداری تامین تابلوهای اطلاعاتی و هشدار دهنده است.

کشاورزیان تاکید کرد: سیاست سازمان راهداری این است که اعتبارات بر اساس اولویت ارتقای ایمنی هزینه شود که بخشی از این مهم شامل نصب تابلوها، خط کشی، اصلاح قوس ها، تقاطع، دو برگردان و استفاده از دوربین برای کنترل رفتار پرخطر و تقویت پاسگاه و پلیس راه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ها روز پنجشنبه به منظور بازدید از آخرین وضعیت بهسازی راه کربلا (ایلام - مهران) به استان ایلام سفر کرد./

برچسب‌ها:

نظر شما