شناسهٔ خبر: 84864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

جانمایی طرح احداث دهکده لجستیک باید بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را داشته باشد

index.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پروژه احداث دهکده لجستیک در استان قزوین شاید مهم ترین پروژه حال حاضر استان باشد که می تواند اثرات بسیار گسترده ای در بخش های مختلف ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، ابراهیم مبارک قدم در جلسه ارایه گزارش مطالعات احداث دهکده لجستیک در استان قزوین که توسط مشاور و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد عنوان کرد: برای تکمیل فرآیند مطالعات و همچنین تدقیق آمار و خروجی ها، اگر نواقصی در خصوص داده ها و اطلاعات وجود دارد امیدواریم که همکاری لازم توسط دستگاه انجام شود.

وی در ادامه افزود: این جلسات در دو سطح تشکیل می شود؛ جلسات کارشناسی و جلسات تصمیم گیری که باید بر اساس برنامه زمان بندی انجام شود.

مبارک قدم با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن شاخص های کلی زیستی، جغرافیایی، اسناد فرادستی و محیطی در انجام مطالعات خاطر نشان کرد: باید جریان بار ترافیکی و ترانزیتی و مدهای مختلف حمل و نقل نیز در این فرآیند در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید بررسی کرد که چه طرح هایی هم اکنون در حال بهره برداری است و چه طرح هایی در حوزه حمل و نقل و صنایع مرتبط در برنامه های آتی قرار است به اجرا درآید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در شرایط برابر و یکسان در فرآیند مطالعات، بحث توسعه یافتگی مناطق نیز باید لحاظ شود که در نهایت بتواند ایجاد تعادل و توازن در استان نماید، همچین موضوع شهرک های صنعتی هم بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان این مطلب که باید جانمایی این پروژه بیشترین بازدهی و کمترین هزینه را داشته باشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه قرار است توسط بخش خصوصی انجام شود باید شاخص های توجیه پذیری اقتصادی طرح نیز مد نظر قرار گیرد.