شناسهٔ خبر: 84872 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد

خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵۰ ساختمان مسکونی در روستاهای رامیان/ "قورچای" کانون زلزله

زلزله رامیان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۵۰ ساختمان مسکونی در روستاهای شهرستان رامیان خبر داد.

محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵/۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۲ و ۴ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه ۱۷شهریورماه) مناطقی از این استان را لرزاند، گفت: مرکز این زمین لرزه روستای "قورچای" از توابع شهرستان رامیان در شرق استان گلستان بوده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان رامیان به همراه تعدادی از مسوولان استان در منطقه حضور دارند، افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از حدود ۱۰۰ واحد مسکونی واقع در کانون زلزله تاکنون به حدود ۵۰ واحد خشتی و گلی، خسارت‌هایی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد وارد شده اما خوشبختانه این زلزله تلفات انسانی نداشته است.

به گفته محبوبی، شدت این زلزله در اغلب شهرهای شرق استان گلستان از جمله گنبد، مینودشت، کلاله و مراوه، قابل‌‌ملاحظه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان همچنین از گزارش‌‌هایی مبنی بر ریزش سنگ در برخی از محورهای نزدیک به کانون زلزله خبر داد و عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری حاضر در منطقه در حال برطرف کردن این ریزش‌ها هستند.

بر اساس گزارش‌ها، پنج روستای قورچای، ویرو، الهادی، کشکک و پاقلعه از جمله روستاهای خسارت‌دیده از زلزله بامداد امروز در استان گلستان هستند.

زمین لرزه‌ به بزرگی ۵/۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد امروز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون اصلی این زلزله را در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین و به ترتیب در عرض و طول جغرافیایی ۵۵.۱۰ و ۳۷.۰۲ درجه و همچنین در فاصله‌های، ۳، ۹ و ۱۰ کیلومتری شهرهای رامیان، آزادشهر و خان‌ببین ثبت کرده است.