شناسهٔ خبر: 84891 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز احداث واحدهای مسکونی در چابهار/ افزایش اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان

عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان از آغاز احداث واحدهای مسکونی در چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت بازآفرینی ایران، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه، هفدهم شهریورماه به‌منظور پیگیری پروژه‌‌های بازآفرینی شهری در محدوده‌‌‌ها و محلات هدف این استان با حضور در شرکت بازآفرینی شهری ایران با مهدی عبوری، مدیرعامل این شرکت و معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از روند فعالیت‌های انجام‌‌‌شده در خصوص رفع معضل حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان ارائه شد. پیگیری سهم اعتبارات توازن منطقه‌‌ای برای حاشیه‌نشینی و ورود شرکت بازآفرینی شهری به احداث واحدهای مسکونی در حاشیه شهر چابهار دو موضوع مهم و مورد بررسی این جلسه بود و مقرر شد، شرکت بازآفرینی شهری ایران با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی کشور  به سرعت احداث واحدهای مسکونی متناسب با فرهنگ و اقلیم منطقه را در چابهار عملیاتی کند.

مهدی عبوری نیز در بخشی از این جلسه بر تسریع کاهش روند حاشیه‌نشینی در این استان تاکید کرد و در خصوص تقویت اعتبارات بازآفرینی سال ۹۹ این استان، قول مساعد داد.

به گفته دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، پروژه بهسازی معابر زاهدان و زابل از جمله مسیر "شیرآباد" و بلوار "کلات" در شهر زاهدان و مسیر "معصوم آباد به هیرمند شمالی" در زابل از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند. همچنین احداث تعدادی واحد آموزشی و فرهنگی در زابل و زاهدان در درست انجام است. 

عبوری در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده در سیستان و بلوچستان نیز گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران به کسانی که در بافت فرسوده تمایل به نوسازی واحدهای خود دارند، مبلغ ۸۰ میلیون تومان وام می‌‌دهد.۵۰ درصد این وام سود ۴ درصد و ۵۰ درصد ۹ درصد دارد و در حال پیگیری هستیم تا کل وام با سود چهار درصد ارائه شود.