شناسهٔ خبر: 84935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست ستاد اقامه نماز با مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد

DSC_3126.JPG حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان با حضور در محل اداره کل راه و شهرسازی،با رضا یادگاری مدیرکل و سایر اعضای شورای اقامه نماز این اداره کل دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد) در ابتدای این نشست به موضوع اهمیت جایگاه نماز و توجه خاص ادارات به ایجاد فضای مناسب برای نمازخانه مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با ابراز رضایت از بررسی کیفی فضای نمازخانه هر دو ساختمان این اداره کل و موفقیت های شورای اقامه نماز و همچنین کسب رتبه برتر راه و شهرسازی در فریضه نماز گفت:راه و شهرسازی با توجه به وظایفی که در ایجاد ساخت مسکن دارد، عملکرد مناسبی را در ساخت مساجد محله ای و مناطقی که در مجموعه های مسکونی در آن ایجاد شده را داشته است.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان یزد با ارائه گزارش مصور از عملکرد ساخت مسجد در سایت های مسکن مهر، به اهمیت مسکن درون محله ای تاکید کرد.

احسان خواجه رضایی اظهار امیدواری کرد:در طرح اقدام ملی مسکن نیز بنا داریم با حمایت وزارتخانه نسبت به پیگیری ایجاد فضای مذهبی در سایت های مسکن اقدام کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور ریاست و اعضای ستاد اقامه نماز استان به اهمیت و جایگاه فضای مذهبی به ویژه نمازخانه های درون شهری در سایت های مسکونی و نمازخانه های بین راهی اشاره نمود و افزود:ما باید توجه خاصی به مراکز تجاری در ایجاد نمازخانه داشته باشیم و مراکز تجاری باید در طرح خود  فضای نمازخانه مناسبی را پیش بینی نمایند که این امر در زمان پایان ساختمان قابل بررسی است.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین ستاد اقامه نماز استان و راه و شهرسازی مبادله شد.