شناسهٔ خبر: 84937 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواپیماها

امکان بازررسی از هواپیماها و فرودگاه‌ها بدون محدودیت وجود دارد/ همه ایرلاین‌ها موظف به رعایت ابلاغیه‌های مربوط به کرونا هستند

فرودگاه مهرآباد هواپیما ایران ایر هما رییس سازمان هواپیمایی کشوری به صورت سرزده از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواپیماها بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه،  معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، صبح امروز با حضور در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، به صورت سرزده از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هواپیماها بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، در جریان روند تخلیه و مسافرگیری دو هواپیما قرار گرفت و سپس بازدید خود را با حضور در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد ادامه داد. زنگنه در این روند با مسافران، کارمندان فرودگاه و کارکنان شرکت‌های هواپیمایی گفت‌وگو کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود گفت: به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم برای حضور بازررسان این ستاد آمادگی داریم و هر تعداد بازرس که به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شوند، برای آن‌ها کارت شناسایی صادر خواهد شد.

زنگنه در ادامه به ابلاغ دستورالعمل ۱۹۰۰ برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در فرودگاه‌ها و هواپیماها اشاره کرد و گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند مفاد این ابلغیه را به صورت دقیق رعایت کنند. به همین منظور فرم‌های نظرسنجی و اطلاع‌رسانی درون هواپیماها قرار گرفته که مردم می‌توانند با اسکن بارکد این فرم‌ها به صورت آنلاین در نظرسنجی‌ها شرکت کنند و همچنین می‌توانند تخلفات احتمالی را از طریق سایت سازمان و تلفن گویای ۲۴ ساعته به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند.

وی ادامه داد: مشکلی از نظر تعداد اتوبوس‌های انتقال مسافران به هواپیما وجود ندارد و ایرلاین‌ها موظفند از تعداد مناسبی اتوبوس برای اطمینان از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کنند.

دهقانی زنگنه در ادامه به مساله تهویه هوای هواپیماها پرداخت و گفت: تهویه هواپیماها به صورت دائم و مستمر انجام می‌شود. حتی دستور داده شده که هواپیماها هنگامی که بر روی زمین‌اند با استفاده از واحد توان کمکی (APU) امکان تهویه هوا درون هواپیما را فراهم کنند.

وی درباره آخرین وضعیت حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ۲۷ مهرماه نشستی مشترک بین ایران و اوکراین با حضور دیگر نمایندگان در تهران برگزار خواهد شد تا دیگر زوایای این حادثه را بررسی کنیم.