شناسهٔ خبر: 84939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵۸ درصدی صدور کارت سلامت رانندگان ناوگان باری در سیستان و بلوچستان

س و ب - معاون حمل و نقل.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از افزیش ۵۸ درصدی صدور کارت سلامت  رانندگان ناوگان باری در استان در پنج ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) تیمور باقری افزود: ۳ هزار و ۲۳۳ فقره کارت سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل باری در این مدت در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ هزار و ۴۳ فقره رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ مركز تخصصی طب كار در سیستان و بلوچستان جهت انجام معاینات پزشكی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر زیر نظر این اداره كل مشغول به فعالیت هستند که در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به الزامي بودن داشتن كارت هوشمند برای فعاليت حرفه اي در بخش حمل و نقل جاده اي، اخذ كارت صحت و سلامت از جمله شرايط دريافت كارت مذكور محسوب می شود.

باقری تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار سیستان و بلوچستان را ۶ هزار و ۶۶۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۱۴۸  راننده استان در حوزه بار به ارائه خدمات به هموطنان گرامی می پردازند.