شناسهٔ خبر: 84964 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

طی اطلاعیه‌ای سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

فراخوان بین‌المللی سازمان جهانی هواشناسی برای اپ‌های وضع هوا

اداره هواشناسی استان تهران سازمان جهانی هواشناسی به منظور انتخاب و معرفی بهترین اپ وضع هوا، فراخوان بین‌المللی داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور، فراخوان بین المللی سازمان جهانی هواشناسی را که در صدد انتخاب و معرفی بهترین اپ وضع هوا است، منتشر کرد. در متن ترجمه شده این فراخوان آمده است:

«با استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، اقبال عمومی به اپ‌های وضع هوا افزایش چشمگیری یافته است. در واقع اپ‌های وضع هوا، متداول‌ترین راه برای دسترسی به پیش‌بینی وضع هوا، اخطارهای هواشناسی و سایر اطلاعات مفید و مرتبط دیگر هستند. 

در این راستا، هزاران اپ وضع هوا را می‌توان دانلود کرد. برخی از آنان توسط سازمان‌های هواشناسی-آبشناسی کشورها طراحی و اجرا شده‌اند و برخی دیگر توسط نهادهای خصوصی یا اشخاص. این امر کاربران را با چالش انتخاب بهترین اپ مواجه کرده است. 

به منظور تشویق و ترغیب به ابتکار و نوآوری در این زمینه، سازمان جهانی هواشناسی، مسابقه‌ای ترتیب داده که جوایز آن در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس WMO اعطا می‌شود. 

اپ‌هایی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند که پایه آب و هوایی یا اقلیمی داشته، رایگان بوده، همچنین از طریق یکی از دو فروشگاهGoogle Play  یا Apple Store یا وب سایت توزیع کننده اپ در دسترس باشند. محدودیتی برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد و صاحبان اپ می‌توانند عموم مردم، مراکز تحقیقاتی و ... باشند.» 

در پایان این فراخوان نوشته شده است: «از علاقمندان و و اجدین شرایط دعوت می‌شود جهت شرکت در این مسابقه تا 30 سپتامبر 2020 ( 9 مهر 1399) به آدرس https://ppe-openplatform.wmo.int/registration  مراجعه نمایند. »