شناسهٔ خبر: 85006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون رییس‌‌جمهور از پروژه‌های زیرساختی مسکن مهر شهر رشت عنوان شد

تکمیل زیرساخت‌های ۱۵۰۰ واحد مسکونی فاز دوم مسکن مهر شهر رشت

بازدید از فاز 2 مسکن مهررشت مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در جریان بازدید معاون رییس‌جمهور از فاز دوم مسکن مهر شهر رشت از تکمیل شبکه فاضلاب، برق و گاز هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی این فاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه که به استان گیلان سفر کرده است، روز شنبه ۲۲ شهریورماه از پروژه‌های زیرساختی فاز دوم مسکن مهر شهر رشت بازدید و بر تکمیل و بهره‌برداری سریعتر این پروژه‌ها تاکید کرد.

ماکان پدرام، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در بخشی از این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: اجراي شبكه جمع‌آوری فاضلاب فاز دوم مسكن مهر شهر رشت با هدف جمع‌آوری فاضلاب دو هزار و ۸۴۰ واحد مسكوني آغاز شده و در حال انجام است.

او از تکمیل شبکه فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیز شبکه‌‌های برق(فشار متوسط وضعیف) و گاز برای هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این فاز خبر داد و خاطرنشان کرد: در گام دوم نیز شبکه برق(فشار متوسط) و شبکه گاز  هزار و ۳۴۰ واحد مسکونی دیگر در دست تکمیل است.

گفتنی است، استان گیلان دارای ۷۴ هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر است که از این میزان، ۵۱هزار و ۴۱۸ واحد در حیطه اختیارات  راه وشهرسازی و ۲۳هزار و ۲۵۸واحد بر عهده بنیاد مسکن استدر این استان همچنین هزار و ۹۹۹ واحد مسکن مهر تکمیل نشده دارای متقاضی و بدون مشکلات حقوقی وجود دارد که هزار و ۴۴۵ واحد آن در تعهد راه وشهرسازی و ۵۵۴ واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.