شناسهٔ خبر: 85032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت پروژه های راهسازی لرستان

ImageHandler.jpg مدیر کل راه و شهرسازی لرستان آخرین وضعیت پروژه های راهسازی در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) رضا خالقی  در خصوص آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان بیان داشت: مهمترین محورهای استان چهارخطه‌هایی هستند که منتهی به مرکز لرستان می‌شوند.

وی افزود: چهارخطه خرم‌آباد-بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر بوده که سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن تمام شده و در حال بهره‌برداری است.

مدیرکل  راه و شهرسازی لرستان  با بیان اینکه محور خرم‌آباد-کوهدشت یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۷ کیلومتر است؛ ۶۶ کیلومتر آن چهارخطه شده و زیر بار ترافیک قرار دارد و ۲۱ کیلومتر باقی‌مانده در دست ساخت است، گفت: از این ۲۱ کیلومتر در دست احداث، ۸ کیلومتر آن در محدوده خرم‌آباد و از قبرستان خضر به سمت کوهدشت است و مابقی در محدوده شهرستان کوهدشت و در دست ساخت است.

وی گفت: محور خرم ‌آباد -نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۵ کیلومتر است و ۶۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در حال انجام است.

مدیرکل  راه و شهرسازی لرستان افزود: محور خرم‌آباد -پلدختر ۹۵ کیلومتر است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن قبلا چهارخطه شده و در دست اقدام بود اما بدلیل وقوع سیل وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را تنظیم کرد تا این محور در چهار قطعه به صورت راه اصلی دو خطه به سمت پلدختر با ایمنی بیشتر و فاصله مناسب از رودخانه  بازسازی شود.

وی گفت: عملیات اجرایی قطعه یک محور خرم‌آباد -پلدختر از سمت تنگ تیر و ویسیان به سمت معمولان از سال گذشته شروع شده و مجری آن قرارگاه خانم‌الانبیا بوده و در حال حاضر پروژه فعال می باشد .
خالقی اضافه کرد: قطعه چهارم محور خرم‌آباد -پلدختر که کلنگ آن در تیرماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد نیز به پیمانکار دیگری واگذار شده و کارگاه آن هم فعال است.

راه و‌شهرسازی لرستان بیان داشت: مطالعات قطعات  دو‌ و سه محور خرم‌آباد-پلدختر در دست اقدام است که پس از اتمام مطالعات برای اجرا به پیمانکار ارجاع خواهد شد.

وی در مورد محور خرم آباد-سپیدشت گفت: طول این محور ۷۰ کیلومتر است که کار تعریض ۱۸ کیلومتر آن را در دست اقدام داریم و مابقی مسیر در دست مطالعه است.

وی در خصوص چهارخطه ازنا - شازند با بیان اینکه این پروژه در پنج قطعه در حال انجام است، اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفته است و امسال ۵۰ درصد چهارخطه ازنا - شازند به اتمام می‌رسد.
مهندس خالقی بیان کرد: چهارخطه ازنا- شازند ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در لرستان با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال انجام است.