شناسهٔ خبر: 85049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل:

دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فنی استان هستند

اردبیل 20 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: حل مشکلات مهندسین مشاور استان مورد پیگیری بوده و دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فنی استان در این خصوص هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) ، فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای فنی استان که با حضور صدیف بدری نماینده شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای فنی استان که در سالن جلسه شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد تصریح کرد: گره گشایی از مشکلات فنی در روند اجرای پروژه های عمرانی از جمله مهم ترین اهداف شورای فنی بوده و لازم است دستگاه‌ها نسبت به اعلام مشکلات در این شورا اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های اجرای پروژه در برخی دستگاهها از جمله راه و شهرسازی و نوسازی مدارس ، خواستار استفاده سایر دستگاهها از این ظرفیت برای اجرای پروژه ها شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مشکلات و موانع فنی دستگاهها در خصوص اجرای پروژه ها مختص خود دستگاه نبوده و سایر دستگاهها نیز شامل می شود و باید در شورای فنی بررسی و رفع شود.

صدیف بدری نماینده شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت مشاوران و پیمانکاران بومی در اجرای پروژه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشاوران و پیمانکاران بومی با حضور در اجرای پروژه های بزرگ مجرب تر شده و در آینده در داخل استان موثر خواهند بود.

بدری افزود: بی توجهی به مشاوران بومی در واگذاری روند اجرای پروژه ها ، به عدم تربیت نیروی متخصص در استان منجر می شود.

وی ظرفیت و نقش برخی دستگاهها چون آب منطقه ای و جهاد کشاورزی را در این خصوص با اهمیت دانست و خواستار توجه این دستگاهها به مشاوران بومی شد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۹۹ درصد از اقدامات اجرایی در حوزه ساخت و ساز به غیر از راه به مشاوران و پیمانکاران بومی واگذار می شود.

وی افزود: مشاوران استان خود نیز رغبتی برای شرکت در مناقصه های راه ندارند ، ولی می توانند با ورود به پروژه های کوچک تر در حوزه راه تجربه کسب کنند.

حیدری ادامه داد: اجرای پروژه های مربوط به راه به دلیل بالا بودن رقم اعتباری باید به مشاوران دارای رتبه یک واگذار شود که در استان مشاور رتبه یک نداریم.