شناسهٔ خبر: 85067 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر:

کلنگ‌زنی ۳۹۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی عالیشهر به‌زودی/ پایان شهریور، آخرین مهلت برای بارگذاری مدارک

شهر جدید عالیشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از آماده‌شدن شرایط برای آغاز عملیات اجرایی ۳۹۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(عالیشهر) جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر با حضور گراوند، استاندار بوشهر و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار و آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر بررسی شد.

علی مقاتلی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با بیان اینکه سهمیه عالیشهر از طرح اقدام ملی مسکن در مجموع دو هزار و ۲۵۰ واحد است، گفت: هزار و ۵۰۰ نفر طی دو مرحله برگزاری ثبت‌‌‌نام طرح اقدام ملی ثبت‌نام  صورت گرفته و به‌‌تازگی از میان ثبت‌‌نام‌‌شدگان حدود هزار نفر نیز که به اشتباه شهر بوشهر را انتخاب کرده بودند از طریق اداره کل راه و شهرسازی به سمت شهر جدید عالیشهر هدایت شده‌‌‌اند.

او افزود: علی‌رغم پیام‌‌ها و تاکید‌‌های بسیار، متاسفانه آن چیزی که برنامه‌ریزی‌ و به ما تکلیف شده، پیش نرفته است و با تمام این موارد، فرصت نهایی به متقاضیان داده شده است که تا پایان شهریورماه نسبت‌‌به بارگذاری مدارک و آورده خود اقدام نمایند، در غیر این‌‌صورت از طرح اقدام ملی حذف خواهند شد. 

مقاتلی عنوان کرد: از حدود هزار و ۵۰۰ واحدی که شهر جدید عالیشهر طی دو مرحله  ثبت‌‌نام سهمیه داشته است تاکنون ۲۰۰ نفر  افتتاح حساب صورت گرفته و ۶۵ نفر واریز وجه را انجام داده‌‌اند.

او ضمن تقدیر از همکاری شهردار شهر جدید عالیشهر با شرکت عمران و سرمایه‌‌گذاران این بخش گفت: ۳۹۴ واحد آماده کلنگ‌زنی است که  پروانه‌‌ها از سوی شهرداری صادر و قراردادها منعقد شده است؛ از این تعداد ۱۸۰ واحد به مسکن یکم که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند اختصاص داده شده است.

مقاتلی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه برابر متقاضی موثر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر جدید عالیشهر شروع شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۹۶ واحد مرحله آرماتوربندی انجام شده و به‌زودی آماده بتن‌ریزی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اذعان داشت:  اولین فراخوان ۷۰۰ واحد به‌‌صورت طرح و ساخت گذاشته شده بود که به دلایل مشکلات سامانه‌ای منتفی شد و دومین فراخوان به تعداد ۷۴۰ واحد نیز مجدد برگزار می‌‌شود که از این طریق، سرمایه‌گذاران مسکن به‌‌صورت طرح و ساخت انتخاب و پس از انعقاد قرار داد عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس تفاهم‌‌نامه انجام‌‌شده توسط وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ۶۰۰ واحد سهمیه برای فرهنگیان در شهر جدید عالیشهر تخصیص داده شده است که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر ثبت‌‌نام کرده‌‌اند و در مرحله پالایش هستند. با مکاتبات انجام‌شده مقرر شده مابقی اسامی نیز هرچه سریعتر جهت پالایش اعلام شوند.

مقاتلی افزود: از اتقاقات خوب طرح اقدام ملی که در حال عملیاتی شدن است این است که ابتدا افراد با توجه به واریز وجه انجام‌‌شده و به‌‌ترتیب زمان، واریز طبقه‌‌بندی و انتخاب واحد صورت می‌‌گیرد و دوم اینکه افراد می‌‌توانند از طریق سامانه، روند و پیشرفت فیزیکی پروژه خود را رصد کنند.