شناسهٔ خبر: 85143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد

جان باختن ۱۰۸ نفر در جاده‌های استان زنجان طی ۵ ماه نخست سال

تصادف مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان از افزایش ۸۰۰ درصدی تصادفات در راه‌های روستایی این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(زنجان)، عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل راهداری استان زنجان در نشست شورای ایمنی راه‌های کشور اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ استان زنجان دارای یک میلیون و ۵۷ هزار نفر جمعیت است که ۲۰۰ کیلومتر از آزاد راه‌‌های کشور با سهم ۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه در استان زنجان وجود دارد که سهم کشوری آن کمتر از یک درصد است، افزود: طول راه های روستایی ۴ هزار و ۲۱۱ کیلومتر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس سامانه ثبت وقایع، تصادفات فوتی استان در ۵ ماهه ۵۳ مورد بوده است که ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد ‌متوفیان نیز در ۵ ماهه اول امسال ۱۰۸ نفر بود که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.

این مقام مسئول، آمار متوفیان تصادفات کشور در سال گذشته را ۴۰۱ نفر اعلام کرد که این میزان در استان زنجان ۲۵۷ نفر اعلام شده است، افزود: شاخص‌های مختلفی در این زمینه قابل بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان تعداد نقاط حادثه رفع شده در استان زنجان را مطابق با میانگین کشوری، ۷ نقطه اعلام کرد و گفت: تعداد تصادفات منجر به فوت امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش و تعداد کشته شدگان در سر صحنه ۱۰ درصد افزایش یافته است.

علی اکبری با اشاره به افزایش شدت تصادفات در زنجان، خاطرنشان کرد: میزان تردد در جاده‌های اصلی استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی شهرستان خدابنده را دارای بیشترین تصادفات با ۶۹ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: بیشترین تصادفات در محورهای موازی،  ترانزیت و راه‌های روستایی بوده است.

ین مسئول بیان داشت: تعداد تصادفات در دو آزاد راه زنجان – تبریز و زنجان – قزوین کاشه یافته و در محورهای موازی میزان تصادفات افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان زنجان از افزایش ۸۰۰ درصدی تصادفات در راه‌های روستایی استان زنجان خبرداد و گفت: علت بیشترین تصادفات در راه‌‌های استان زنجان عدم هوشیاری، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

علی اکبری با بیان اینکه در تصادفات استان زنجان ۳۹ درصد تصادفات مربوط به برخورد یک خودرو با خودروی دیگر بوده است، افزود: ۱۷ درصد تصادفات در اثر  برخورد با شی ثابت، ۳۶ درصد مربوط به واژگونی و ۸ درصد مربوط به علل دیگر است.

وی ادامه داد:  در سال ۹۶ حدود ۱۰۵  نقطه حادثه خیز در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۵۰ نقطه پرتصادف است.

این مقام مسئول همچنین از رفع مشکلات ۷ نقطه پرتصادف در استان زنجان خبرداد و گفت: رفع مشکلات ۹ نقطه حادثه خیز نیز در دست اقدام بوده و به دلیل کمبود منابع عملیات اجرایی مابقی نقاط حادثه خیز آغاز نشده است.