شناسهٔ خبر: 85181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

ضرورت اجرای عملیات ترمیمی و آسفالت‌های حفاظتی و بهسازی رویه‌های آسفالت در راه‌های آذربایجان غربی

Image-1 (15).jpg مدیرکل دفتر نگهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ضرورت اجرای عملیات ترمیمی و آسفالت های حفاظتی و بهسازی رویه های آسفالت در راههای استان تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی) افشین پیرنون، مدیرکل دفتر نگهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همراهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از محورهای شریانی آذربایجان غربی بازدید کرد و در بخشی از این بازدیدها اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، قرار گرفتن استان در شاهراه‌‌های شریانی کشور و در نتیجه حجم زیاد ترافیک و عبور و مرور و استعلاک رویه راه‌ها و پایین آمدن عمر آسفالت اجرای عملیات ترمیمی و آسفالت‌های حفاظتی و بهسازی رویه‌های آسفالت در راه‌های آن به قید فوریت بسیار ضروری است.

 پیرنون با اشاره به لزوم توجه به موضوع ارتقا عمر رویه آسفالت راه‌ها با روش‌ها و فرآیندهای علمی افزود: باید اعتبارات خاص و ویژه‌ای جهت نگهداری و ترمیم آسفالت چند محور خاص و مهم استان آذربایجان غربی از جمله محور شاهین دژ-تکاب در نظر گرفته شود.

وی گفت : در بازدید از راه‌های استان بازدیدی از چند نقطه حادثه‌‌خیز هم انجام گرفت که دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش مربوط به رویه و نگهداری و روکش آسفالت این پروژه‌‌ها آماده همکاری و مساعدت است.

این مقام مسئول همچنین افزود : در صورت تحقق  بند(ه) تبصره یک قانون بودجه با موضوع تامین قیر برای اجرای پروژه‌های عمرانی درخصوص استان آذربایجان غربی و راههای شریانی آن با توجه به شرایط راهها تسهیلات ویژه و خاصی در نظر گرفته خواهد شد .

 ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان غربی هم ضمن اعلام خبر اجرای عملیات لکه‌‌گیری‌ و روکش آسفالت نزدیک به ۲۳۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در سال جاری  گفت:  محورهای نقده- حیدرآباد به طول یک کیلومتر ، نقده-پیرانشهر به طول یک کیلومتر ، ارومیه-اشنویه به طول نزدیک به ۵ کیلومتر، ارومیه-مهاباد به طول ۳ کیلومتر ، پیرانشهر-سردشت به طول  نزدیک به ۳ کیلومتر، خوی-ایواوغلی به طول  ۵ کیلومتر، میاندوآب سرچم به طول ۱۱ کیلومتر،  لکه گیری محور پلدشت-مرگنلر به طول ۴ کیلومتر و کشمش تپه بازرگان به طول بالغ بر ۲ کیلومتر از مهمترین عملیات لکه‌‌گیری و  روکش آسفالت  استان در سال جاری را شامل می‌شود.

 شکری گفت: عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت جهت تامین راه‌های مناسب و ایمن و نیز تردد روان در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی و با حمایت‌های بی دریغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای با جدیت و حساسیت زیاد ادامه خواهد داشت.