شناسهٔ خبر: 85251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر:

آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی ۳ و ۴ مهر در استان بوشهر برگزار می‌شود

 جنوب کرمان آزمون مدیر‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در استان بوشهر روزهای ۳ و ۴ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، فرزاد رستمی، ضمن هشدار وضعیت شیوع کرونا در استان و شرایط خاص برگزاری آزمون، بر ضرورت پیش بینی همه موارد بهداشتی در آزمون ورود به حرفه مهندسان تأکید کرد و اظهار داشت: آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در استان بوشهر روزهای ۳ و ۴ مهر ماه برگزار می‌‌شود.

رستمی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل وجود بیماری و شیوع آن در همه مناطق کشور، قطعا شیوه نامه برگزاری این آزمون متفاوت از سال های گذشته خواهد بود، گفت: مواردی همچون شناسایی متقاضیان احتمالی مبتلا به کووید ۱۹ از قبل و پیش بینی مکان برای آزمون این افراد بصورت جداگانه، ضدعفونی همه مکان های مرتبط با برگزاری آزمون در چند مرحله از قبل، انجام تست نیروهای پیش بینی شده برای قرنطینه مخازن آزمون از چند روز قبل و درنظر گرفتن جایگزین های احتمالی، از ضروریات این دوره آزمون است.

وی افزود : در خصوص تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده جهت استفاده عوامل اجرایی و رعایت فاصله اجتماعی در چینش صندلی ها، چکونگی ارسال بسته های بهداشتی توسط مجری برگزاری و از دستگاه مسدود کننده امواج تلفن همراه و دستگاه xray  جهت چک کردن شرکت کنندگان قبل از ورود به محل به دلیل عدم امکان بازرسی بدنی، استفاده خواهد شد.

وی، با بیان اینکه این آزمون در دو محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد عالیشهر و آموزشکده فنی و حرفه ای پسران امام خامنه ای شهر بوشهر برگزار می‌‌شود گفت: شرکت در این آزمون برای مهندسینی که قصد فعالیت حرفه‌‌ای دارند ضروری است.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان بوشهربا بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ۷ رشته فعالیت کند تصریح کرد: سازمان نظام ساختمان استان بوشهر در رشته‌های هفت گانه عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک فعالیت می‌کند و عضو می‎پذیرد.

رستمی خاطر نشان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های ۷ ‌گانهٔ نظام‌ مهندسی ساختمان شامل عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، برقی، نقشه‌ برداری، ترافیک و شهرسازی بعد از گذشتن ۳ سال از گرفتن مدرک تحصیلی و کسب سوابق مرتبط با موضوع و با عضویت در سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان می‌‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان بعد از کسب حداقل  ۵۰درصد امتیاز این آزمون می‌توانند پروانه اشتغال بکار خود را از اداره کل راه و شهرسازی استان دریافت کرده و به‌صورت رسمی در حرفه مهندسی مشغول به فعالیت شوند.