به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، فرزاد رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در جریان بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، معاون امور عمرانی استانداری ، مسئولین شهرستانی و خبرنگاران از پروژه راهآهن بوشهر-شیراز ، اظهار داشت: طول راهآهن بوشهر به شیراز ۴۳۷ کیلومتر است که ۱۴۰ کیلومتر از این پروژه در استان بوشهر و ۳۹۷ کیلومتر در استان فارس قرار دارد.
وی، با اشاره به اجرای دو قطعه مهم پروژه راهآهن در استان بوشهر گفت: دو قطعه ۱۰ و ۱۱ این پروژه در استان بوشهر قرار دارد که طول قطعه ۱۰ «الف و ب» این پروژه ۲۵/۵ کیلومتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر میزان اعتبار این قطعه را بر اساس قرار اولیه ۲۳۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در قطعه ۱۰ پروژه راهآهن بوشهر دو هزار و ۲۰۰ متر تونل، شامل ۹ دستگاه تونل و سه هزار متر پلهای بزرگ طراحی شده است.
رستمی، پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر را ۲۵ درصد دانست و بیان کرد: ۴۳۷ کیلومتر پروژه راهآهن بوشهر- شیراز در ۱۱ قطعه طراحی شده که ۱۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد و قطعه ۱۰ مشکلترین قطعه و نقطه بحرانی این پروژه است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است.
وی، از اجرای قطعه ۱۱ این پروژه خبر داد و تصریح کرد: این قطعه دارای ۶۰ پیشرفت فیزیکی است و مابقی قطعات دیگر از طریق فاینانس خارجی و داخلی در حال پیگیری است که انشالله مابقی قطعات فعال میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به سرمایهگذاری در پروژه خط ریلی بوشهر به شیراز تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان برآورد اولیه این پروژه بوده که اکنون با توجه به افزایش مصالح و تجهیزات برای تکمیل آن به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رستمی بیان کرد: در اجرای پروژه راهآهن بوشهر به شیراز برای تامین اعتبار آن فاینانس داخلی و خارجی چین مطرح است که در حال پیگیری است.