شناسهٔ خبر: 85273 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

انجام پرواز‌ها بر اساس زمان ثبت شده در بلیت/ تغییر ساعت رسمی کشور، خللی در پروازها ایجاد نمی‌کند

فرودگاه مهرآباد- سوار شدن به هواپیما با تغییر ساعت رسمی کشور در تاریخ ۳۱ شهریورماه ، تمامی پروازهای داخلی و بین المللی طبق برنامه و زمان درج شده در بلیت‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛ باتوجه به اینکه مقرر است ساعت رسمی کشور از ساعت ٢٤ امشب (٣٠ شهریور) یک ساعت به عقب کشیده شود، مسافران پروازهای داخلی و بین المللی ضمن تنظیم ساعت خود با ساعت رسمی کشور، برنامه‌های خود را بر اساس زمان درج شده در بلیت‌های هواپیما انجام دهند و در فرودگاه‌ها حضور یابند.

‌کادر پروازهای داخلی و بین المللی زمان پرواز خود را بر اساس زمان رسمی کشور تنظیم کرده‌اند و از این رو مسافران باید طبق زمان درج شده در بلیت در فرودگاه حاضر باشند.

گفتنی است ، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز عنوان کرده که با توجه به اینکه ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ یکشنبه (۳۰ شهریور) یک ساعت به عقب بر می‌گردد، مسافران توجه کنند که کلیه پرواز‌ها بر اساس زمان ثبت شده در بلیت انجام خواهد شد.

فرودگاه مهرآباد نیز با تایید اخبار واصله، اعلام کرده است با توجه به بازگشت یک ساعته ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ امشب به عقب، همه پرواز‌های این فرودگاه بر اساس ساعت رسمی انجام خواهد شد؛ لذا مسافران بر اساس ساعت مذکور در بلیت‌ها به فرودگاه مراجعه کنند.

شایان ذکر است، طبق قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز ۳۰ شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.