شناسهٔ خبر: 85301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ضرورت جایگزینی نیروی انسانی کارآمد و متخصص با بازنشستگان/ عدم توازن، توسعه زیرساخت‌ها در البرز و تهران دشوار کرده است

جلسه شورای هماهنگی البرز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان البرز بر ساماندهی و توسعه منابع انسانی و ضرورت اصلاح ساختارهای موجود تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان البرز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید هشتگرد برگزار شد.

رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در بخشی از این نشست، مهم‌ترین مشکل کنونی ادارات اجرایی را کمبود اعتبارات دانست و ابراز امیدواری کرد: با همراهی سازمان برنامه و بودجه تخصیص بودجه کافی، شاهد رشد و پویایی بیشتر پروژه‌‌‌‌های عمرانی در استان البرز باشیم.

ترکی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه استان‌های تهران و البرز ۱/۵ درصد وسعت و ۲۰ درصد جمعیت کشور را دارند، گفت: متاسفانه به دلیل عدم توازن، هرچه برای زیرساخت‌‌های حمل و نقل جاده‌ای، لجستیک، فرهنگی و ... برنامه‌ریزی شود، باز هم کم است.

وی افزود: باید میانگین استقرار جمعیتی استان‌ها به خوبی سنجیده و با تراکم جمعیت استاندارد جهانی، مقایسه شود و بر این اساس برنامه‌‌‌ریزی برای توسعه انجام گیرد.

ترکی خطاب به مدیران و مسئولان حاضر در جلسه از آنان خواست، در فرصت کوتاه مسوولیت، به دنبال جلب رضایت مردم و انجام اقدامات اثرگذار باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختارهای کنونی، عنوان کرد: به موازات اصلاح ساختار، ساماندهی و توسعه منابع انسانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای جایگزینی ‌نیروهای کارآمد و تخصصی به جای نیروهای بازنشسته خبر داد و گفت: جایگزینی نیروهای کارآمد و متخصص که در زمان حاضر به صورت قرادادی و شرکتی و غیره مشغول به فعالیت هستند از جمله اهداف مجموعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی است.