شناسهٔ خبر: 85320 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بيانيه وزارت راه و شهرسازی به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمين سالگرد دفاع‌ مقدس:

دفاع مقدس، تبلور عينی انسجام و ايستادگی در حفظ تماميت ارضی، استقلال كشور و ارزش‌های اسلامی است

دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی با صدور بیانیه‌ای، فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ في سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ/ خداوند کسانی را دوست می‌دارد که در راه او پیکار می‌کنند؛ گويی بنایی آهنین‌اند(سوره مبارکه الصف آیه ۴)
        
دفاع مقدس ملت بزرگ ايران، سند زرين و پرافتخار مردم نستوه و مقاوم است كه ضامن بقای جمهوری اسلامی و نمونه‌ای تكرارنشدنی از صيانت و پاسداری از آرمان‌های والا و پيروزی‌های گرانقدر آن است.

بی‌شك، يكی از تجارب گران‌سنگ اين نظام، كسب تجربه راهبردی در هشت سال دفاع مقدس است؛ تجربه‌ای كه برای هميشه در تاريخ پرفراز و نشيب اين سرزمين، ماندگار خواهد ماند.

سی و يكم شهريور ۵۹ يادآور آغاز يورش و تهاجم ارتش متجاوز عراق به سركردگی صدامِ جنايت‌پيشه برای نابودی انقلاب نوپای اسلامی بود؛ اما اين رويداد تلخ، بنا به خواست و مصلحت الهی در تاريخ كشورمان، تبديل به نقطه شكوهمند و وحدت ملت قهرمان ايران شد كه نشانگر عزم و اراده ملی و جانفشانی بی‌نظير فرزندان رشيد اين مرز و بوم در برابر نقشه‌های شيطانی نظام سلطه و استكبار جهانی گردید.

در روزهای سخت و دشوار هجمه تمام‌عيار خصم زبون، بنيان‌ها و پايه‌های استقامت جانانه و دفاع از حدود و ثغور كشور، به‌سرعت شكل گرفت و اين رخداد تاريخی، به گنجينه‌ای ارزشمند از پايداری و جان‌نثاری سلحشوران اين ديار مبدل شد.

دفاع مقدس، تبلور عينی انسجام و ايستادگی مردم مؤمن و انقلابی است كه در حفظ تماميت ارضی، استقلال كشور و ارزش‌های اسلامی تا پای جان ايستاده است و به‌فرموده مقام معظم رهبری و فرمانده كل قوا «جنگ هشت‌ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت‌ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمی‌شدند؛ در بین ملت بروز نمی‌کردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ مردم، مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد(۱۳۸۹/۱۱/۲۷)»

هشت سال دفاع مشروع ملت در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از سرحدات كشور، همچون نگينی درخشان تا هميشه زمان بر تارك تاريخ ايثار و پايداری احرار جهان خواهد درخشيد.

اكنون در آستانه چهلمين سالگرد اين حماسه مقدس، با گرامی‌داشت ياد و خاطره باغبان لاله‌های سرخ شهادت، امام راحل عظيم‌الشأن و رشادت‌های بی‌نظير طلايه‌داران آزادی و عزت اين كشور و ارج نهادن به آنان، وزارت راه و شهرسازی كه در قالبِ وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسكن و شهرسازی به‌عنوان دستگاه‌های اجرايی تأثيرگذار در لجستيك جنگ، اثری ماندگار در دفتر زرين اين حماسه باشكوه به يادگار نهادند.

 از جمله اين آثار: حمل و نقل رزمندگان،‌ انتقال مصدومان و شهدا،‌ تأمين ماشين‌آلات عمرانی، مرمت راه‌های آسيب‌ديده از حملات پی در پی دشمن، انتقال ادوات و مهمات و مواد غذايی، ساخت پل با به‌كارگيری نيروهای خلاق، مؤمن و متخصص در بخش‌های مختلف ريلی، هوايی، راهداری و دريايی و نيز ساخت سنگرها و بيمارستان‌های صحرايی با مجاهدت و تلاشی وصف‌ناپذير در گمنامی و اوج اخلاص كه حاصل اين پايمردی تقديم ۲۵۳ شهيد و مفقودالاثر، ۱۲۰۰ جانباز، ۲۰۹ آزاده و ۱۲ هزار رزمنده است.

اكنون برماست، همواره به ياد داشته باشيم كه برخورداری از روحيه انقلابی در لوای فرهنگ جهاد و شهادت، رمز پايداری و پيروزی ملت و در بحران‌های  سخت و طاقت‌فرسای داخلی، منطقه‌ای و بين‌المللی است كه اين مهم، جز با ترويج ارزش‌های والای آن دوران به‌يادماندنی، احيای الگوهای موفق مديريتی و عمل انقلابی در عرصه‌های تقابل حق و باطل، ميسر نخواهد شد.

ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم