شناسهٔ خبر: 85343 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان، کاردان های فنی و معماران تجربی ۳ و ۴ مهر ماه ۹۹ برگزار می شود

azmoon-osool-sarmaye-va-soalateco-lib.com_.jpg به منظور تعیین صلاحیت مهندسان ساختمان ، کاردان های فنی و معماران تجربی و در جهت صدور پروانه اشتغال به کار در رشته های هفتگانه مهندسی ساختمان در روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۳ و ۴ مهرماه سال جاری آزمون ورود به حرفه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (فارس)، جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: آزمون ورود به حرفه به صورت تستی و در سه نوبت صبح پنج شنبه ، عصر پنج شنبه و صبح جمعه برگزار می‌شود.

وی تعداد کل شرکت کنندگان در این سه نوبت آزمون را ۱۰۷۵۱ نفر و از این تعداد ۸۸۱۷ نفر مرد و ۱۹۳۴ نفر زن است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خاطر نشان ساخت: آزمون در نوبت صبح روز پنج شنبه برای مهندسان در رشته های عمران (نظارت)معماری (نظارت) شهرسازی، ترافیک و تمام رشته های کاردانی و آزمون در نوبت عصر روز پنج شنبه عمران(اجرا) معماری (اجرا) تاسیسات برقی (نظارت) تاسیسات مکانیکی (نظارت) و آزمون صبح جمعه عمران(محاسبات)  تاسیسات برقی (طراحی)   تاسیسات مکانیکی (طراحی) و معماران تجربی برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: باتوجه به اینکه ساعت شروع در نوبت صبح در این آزمون یک ساعت زودتر نسبت به آزمون های قبلی یعنی ساعت ۸ صبح خواهد بود لذا بایستی داوطلبان این تغییر ساعت را مدنظر قرار داده و بگونه ای برنامه ریزی نمایند که برای حضور به موقع در حوزه آزمون یعنی ساعت ۷ صبح با مشکل ترافیک و موارد غیر قابل پیش بینی مواجه نشوند.

مهندس زاهدی تصریح کرد: داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا بر اساس شیوه نامه های  بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، اقدامات لازم توسط مجری این آزمون که شرکت تعاونی سنجش و دانشگاه های طرف قرارداد این شرکت می باشند ، انجام شده است لیکن رعایت کامل موارد بهداشتی توسط داوطلبان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او اضافه کرد: داوطلبان حتماً ماسک سه لایه، مواد ضدعفونی کننده و پد الکلی به همراه داشته باشند. ورود داوطلبان بدون ماسک به حوزه آزمون ممنوع است. داوطلبان  به نکات و مواردی که در کارت ورود به جلسه آزمون درج شده است توجه داشته و دقیقاً آن موارد را مطالعه کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس متذکر شد: اگرچه این آزمون به صورت کتاب باز می باشد لیکن همانگونه که در کارت آزمون و دستورالعمل اجرایی آزمون ذکر شده است به همراه داشتن وسایلی از قبیل لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه، ساعت هوشمند، عینک هوشمند، دوربین عکاسی و هرگونه وسایل هوشمند دیگر و موارد مشابه در جلسه آزمون ممنوع است و درصورت مشاهده بعنوان تخلف آزمون منظور می شود. لازم به ذکر است داوطلبانی که به دلیل عدم رعایت موارد مربوطه به عنوان متخلف در آزمون شناخته شوند،  علاوه بر اینکه پاسخنامه ایشان تصحیح نخواهد شد حداقل از حضور در یک دوره آزمون محروم خواهند شد و سایر عواقب انتظامی نیز در انتظار ایشان خواهد بود.

وی اشاره کرد: در جهت حفظ سلامتی داوطلبان و عوامل اجرایی و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و ایراد در روند برگزاری آزمون از داوطلبان تقاضا می شود به گونه ای برنامه ریزی نمایند که حداقل یک ساعت قبل از شروع برگزاری آزمون در حوزه حضور داشته باشند و درب های حوزه آزمون یک ساعت قبل از برگزاری آزمون بسته خواهد شد. برنامه ریزی داوطلبان جهت جلوگیری از ازدحام ایشان جهت ورود به حوزه با حفظ فاصله اجتماعی بسیار مهم می باشد و در جهت حفظ سلامتی داوطلبان و عوامل اجرایی آزمون تأثیر جدی دارد.

مهندس زاهدی در خصوص حوزه های برگزاری آزمون اظهار داشت: حوزه های برگزاری در روز پنج شنبه صبح و عصر دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز و پردیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز (کیلومتر ۵ جاده صدرا) می باشد و حوزه برگزاری آزمون در صبح روز جمعه فقط دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز است