شناسهٔ خبر: 85381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اعلام شد:

هم‌افزایی و تعامل رکن اصلی پیشبرد سریع اقدامات و پروژه‌ها استان تهران

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران هدف اصلی برگزاری جلسات شورای هماهنگی اداره راه و شهرسازی را همگرایی، هم افزایی و رفع مشکلات دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت متبوع با استفاده از توان همه دستگاه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اهمیت آرامش و امنیت امروز و سپاس از مجاهدت‌ها و جان فشانی‌های ایثارگران و رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: حسب دستور مقام معظم رهبری باید دستگاه‌های خدمات‌رسان و وزارتخانه‌های بزرگی مثل وزارت راه و شهرسازی که پروژه‌های زیرساختی مهم و وسیع دارد، اقدامات انجام گرفته را به اطلاع مردم برسانند.

وی افزود: به همین خاطر برای ۷۳ هزار واحد اقدام ملی در استان تهران مباحث مرتبط با تامین زمین و تسهیلات بزرگ بانکی را جلو برده می‌شود، یک خدمت بزرگ است.  در حال حاضر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران منظر آرایی و رسیدگی به وضعیت راه‌های استان را سرلوحه کار خود قرار داده که جزو اقدامات خوب است.

وی در ادامه افزود:‌ ساماندهی انبار یافت‌آباد، ایمن‌سازی محور توتک، افتتاح راهدارخانه آهک دره به نام زنده یاد غنی‌زاده، پدر راهداری ایران، بهره‌برداری از سوله نمک دلیچایی، انجام ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها از جمله اتفاقات مهم حوزه راهداری استان تهران است.

محبت خواه در ادامه ضمن تشکر از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تهران به اقدامات بنیاد مسکن استان در سیل خوزستان اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته احداث و مقاوم سازی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در شهرهای سوسنگرد، شوش، بستان و هویزه و کوت سید نعیم و رفیه انجام شده است.

در این جلسه شورای هماهنگی همچنین مدیر عامل شهر جدید اندیشه از پروژه ۲۵۰۰ واحدی مشارکتی اقدام ملی و افتتاح فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و خواستار بازنگری طرح جامع شهر اندیشه در اسرع وقت و رفع موانع حقوقی و قانونی آن شد.

در پایان ادارات کل هواشناسی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران نیز از توان این ادارات کل برای راه‌اندازی سالن مجازی هواشناسی از ابتدای آبانماه و برگزاری جلسات آموزش آنلاین تفسیر داده‌های آزمایشگاهی برای تقویت ایده‌های فنی در مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان در پاییز امسال خبر دادند.