شناسهٔ خبر: 85493 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

امنیت و پیشرفت امروز کشور؛ دستاورد ۸ سال دفاع مقدس/ ضرورت جلوگیری از تحریف آموزه‌های جنگ

علیرضا افشاری فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امنیت و پیشرفت‌های امروز کشور، نتیجه دلاوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان طی ۸ سال دفاع مقدس است، افزود: نباید بگذاریم که این آموزه‌ها مورد تحریف واقع شوند.

علیرضا افشاری، فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی طی بازدید از بخش‌های مختلف   «نمایشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس» که در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی ۴۰ سال است که در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس مشارکت می‌کند؛ اما امسال علاوه بر این وزارتخانه، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز مشارکت داشته‌اند.

وی گفت: امیدواریم که برنامه‌های نمایشگاه دفاع مقدس به‌گونه‌ای باشد که طی سال‌های آینده، فرصت برای حضور تمامی سازمان‌ها و نهادها جهت مشارکت در این نمایشگاه فراهم شود.

افشاری با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲ هزار مترمربع فضا به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شده بود، افزود: امسال مقدار فضایی که به این وزارتخانه اختصاص داده شده، حدود ۲۵۰ مترمربع است که امیدواریم با توجه به این فضای محدود، سازمان‌ها و ادارات تابعه بتوانند به نحو احسن دستاوردها و تجارب خود را به نمایش بگذارند.

بخوانید: شعار هفته دفاع مقدس امسال وزارت راه و شهرسازی "ما قوی هستیم"

فرمانده مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی ضمن برشمردن ویژگی‌های نمایشگاه امسال گفت: خوشبختانه مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشتیم، امسال نداریم و از نظر تعداد بازدیدکننده نیز، با تعداد بیشتری نسبت به سال قبل مواجه شدیم.

افشاری با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه گفت: ما وظیفه داریم تا خاطره ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به جوانان انتقال دهیم. جوانان ما باید بدانند که امنیت و پیشرفت امروز کشور در نتیجه مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان طی این جنگ نابرابر به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما باید مراقب باشیم که دستاوردهای دفاع مقدس مورد تحریف واقع نشوند. ما باید جلوی تحریف وقایع را بگیریم و برای تحقق آن، لازم است تا خاطره رزمندگان و شهیدان را زنده نگه داریم و این نمایشگاه، یکی از محل‌هایی که از طریق آن می‌توان دستاوردهای آن عزیزان را به خاطر آورد و از طریق کتاب، عکس و سایر امکانات، آن رشادت‌ها را به نظر بازدیدکنندگان به ویژه نسل جوان رساند.