شناسهٔ خبر: 85500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

۴۹۰۰نفر در آزمون نظام مهندسی استان شرکت کردند

ImageHandler.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۹۰۰ نفر در آزمون نظام مهندسی استان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اعلام اینکه پنجشنبه و جمعه سوم‌ و چهار مهرماه نوبت اول آزمون نظام مهندسی امسال برگزار شد که این آزمون ادامه آزمون ششم شهریور ماه بوده است، اظهار داشت:‌در این آزمون ۴۹۰۰ نفر در هفت رشته ساختمان، عمران، معماری وشهرسازی، نقشه برداری، برق، مکانیک و ترافیک شرکت کردند. 

خالقی بیان داشت: همچنین کاردان‌های فنی ساختمان نیز در این آزمون شرکت کردند تا از طریق نظام کاردانی وارد بازار شوند. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه رتبه استان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ۵ بوده است،بیان داشت: نورم کشوری تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ۵۱ درصد بوده که در لرستان ۷۱ درصد گزارش شده است. 
وی با بیان این‌که جمعه گذشته آزمون معماران تجربی برگزار شد، با تقدیر از روسای دانشگاه‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز که در برگزاری آزمون همکاری لازم را داشتند، افزود: این آزمون‌ها با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای الیگودرز، بروجردو خرم‌آباد برگزار شد و این درحالیست که در کلانشهرهایی نظیر استان فارس یک حوزه در نظر گرفته شده امابرای رفاه حال مردم سه تا حوزه را در نظر گرفته شد.

خالقی بیان کرد: پس از پذیرش به این افراد پروانه اشتغال به کار مهندسی داده می‌شود. در سازمان نظام مهندسی استان هم اکنون ۹۰۰۰نفر عضو هستند که ۴۰۰۰نفر آنها دارای پروانه اشتغال هستند و مابقی نیز از طریق این آزمون‌ها پروانه اشتغال خواهند گرفت.
خالقی همچنین از همکاری اورژانس و بازرسان سلامت برای برگزاری این آزمون تشکر کرد و گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی سلامت شرکت‌کنندگان در آزمون محیط و صندلی‌های محل برگزاری ضدعفونی شدند.