شناسهٔ خبر: 85506 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس/ تجلیل از نقش آفرینان ۸ سال دفاع مقدس

برنامه همایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس با تجلیل از نقش آفرینان این عرصه در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با حضور معاونان و مسوولان این وزارتخانه در مورخ ۶ مهر در تالار هویزه واقع در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این همایش، نعمت الله ترکی، معاون وزیر راه و شهرسازی دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را برای حضار برشمرد و طی آن از نقش آفرینان دفاع مقدس تجلیل به عمل آورد.

ترکی گفت: ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به تغییراتی که به واسطه انقلاب در زیرساخت‌های کشور رخ داده بود، دشمنان انقلاب سناریوهایی مختلفی را برای حمله به ایران تدارک دیدند که در نهایت نادان‌ترین فرد یعنی صدام حسین به عنوان مجری این سناریو متعهد شد که ظرف سه روز ایران را تصرف کند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: حملات دشمن در ۳ محور آغاز شد و در روز‌های ابتدایی جنگ، تقریبا به بخشی از مناطق مرزی کشور رسیدند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس شبیه مثلث است که یک ضلع آن رهبری امام راحل، ضلع دیگر مردم و ضلع بعدی رزمندگان هستند، افزود: در این سه ضلع نقش هدایت و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی،از همه اضلاع دیگر برجسته تر بود.

ترکی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس، نیرو‌های نظامی همزمان در دو جبهه داخلی و خارجی درگیر بودند؛ در داخل با منافقان و در خطوط مرزی با متجاوزان خارجی مبارزه می کردند.

رئیس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد ۸ سال دفاع مقدس دو رویکرد را برای دفاع مقدس قائل شد و اظهار کرد: رویکرد نخست مربوط به حوزه پژوهش و تحقیق در دفاع مقدس است و رویکرد دوم مربوط به بیان خاطرات و روایت‌های افرادی است که یا در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و میادین مبارزه حضور داشتند یا اینکه یکی از اعضای خانواده یا آشنایان آن ها در این جنگ نابرابر به نوعی مرتبط بودند.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان جنگ تحمیلی ۲ برابر جنگ جهانی اول و یک و نیم برابر جنگ جهانی دوم بود که با رهبری امام راحل و از گذشتگی مردم و دلاوری رزمندگان توانستیم در دفاع از کشور سربلند بیرون بیاییم.

ترکی یادآور شد: دفاع مقدس دستاورد‌های مختلف و مهمی را برای کشور به ارمغان آورد و کسانی که در آن دوران حضور داشتند، به خود باوری رسیدند و به عینه مشاهده کردن که در صورت دفاع و مبارزه می توان به پیروزی دست پیدا کرد. همچنین دشمن نیز به خوبی این مسئله را درک کرد که دستاورد‌های جنگ با پایان جنگ به پایان نمی رسد و همواره مستمر خواهد بود.

گفتنی است که در این همایش، ۱۰ نفر از جانبازان و رزمندگان وزارت راه و شهرسازی به ذکر خاطرات خود پرداختند و از سوی حضار مورد تشویق قرار گرفتند.

در پایان همایش، از سوی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به همراه برخی از مسئولان این وزارتخانه، با اهدای لوح به برخی از نقش آفرینان هشت سال دفاع مقدس،از رشادت ها و دلاوری های آنان در این دوران تقدیر به عمل آمد.