شناسهٔ خبر: 85530 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

طرح جامع شهرجدید تابناک تصویب شد/تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار

برگزارى نشست مهرماه شوراى عالى شهرسازى و معمارى ايران مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد استان فارس و تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار، در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه امروز ۷ مهرماه ۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با حضور حبیب اله مهندس طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، زهره داودپور عضو هیات مدیره، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد.

بنا بر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این موارد را مورد تاکید قرار داد: طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود. همچنین، سند پهنه بندی حریم شهرها، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود. در عین حال برای سایر شهرها، سند پهنه‌بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برسد.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد: طرح جامع شهرجدید تابناک در شهرستان لامرد، با جمعیت‌پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است.

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، همچنین تایید کمیته فنی شورای‌عالی در جلسه شورای‌عالی به اتفاق آرا تصویب شد.   تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو، همچنین کلیه استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.

به گفته طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، توسعه پارک علم و فناوری شهرجدید پردیس را با  مساحت  ۳۲۷ هکتار در حریم شهرجدید، تصویب کرد. پارک فناوری پردیس، بزرگ‌ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهرجدید و توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می‌یابد.