شناسهٔ خبر: 85547 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مصوبات سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا جهت اجرا ابلاغ شد

وصول بدهی معوقه صاحبان خودرو هنگام نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک و معاینه فنی/تسریع و تسهیل در الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی

رئیس حجمهوری در سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، موضوعاتی همچون وصول بدهی معوقه صاحبان خودرو هنگام نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، معاینه فنی و تسریع و تسهیل در الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی به تصویب رسید و جهت اجرا، ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، مصوبات سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا را جهت اجرا ابلاغ کرد.

در سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گزارشی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری کرونا و آخرین وضعیت نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی به اطلاع اعضا رسید.

اعضای ستاد ملی مدیریت کرونا پس از بحث و بررسی در خصوص چالش ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات، مصوباتی را به تصویب اکثریت اعضا رساندند که پس از امضای رئیس جمهوری جهت اجرا، به دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت اجرا ابلاغ شد.

در بخشی از این مصوبات می خوانیم:

«تسریع و تسهیل در الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی

  • وزارت راه و شهرسازی موظف است حداکثر تا پایان سال جاری نسبت به الکترونیکی کردن شیوه اخذ عوارض آزاد راه ها اقدام نماید و صاحبان خودرو تشویق شوند که عوارض متعلقه را الکترونیکی به یکی از روش ها تعیین شده پرداخت نمایند.
  • به وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی اجازه داده می شود تا در هنگام نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک و یا معاینه فنی، بدهی معوقه صاحبان خودرو را که در مهلت مقرر بدهی عوارض خود را نپرداخته اند، وصول کنند.
  • به وزارت صمت و صنایع خودرو سازی کشور اجازه داده می شود تا خودرو سازان کشور را موظف نماید نسبت به نصب برچسب الکترونیکی عوازض آزاد راهی بر کلیه خودروهای تحویلی اقدم نموده تا امکان اخذ عوارض عوارض آزادراهی از مبلغ سپرده برچسب فراهم شود.

6- تمدید ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونایی

پرداخت وام به مشاغل و کسب و کارها و حوزه های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا تا پایان مهرماه امسال تمدید می شود.

وام های ودیعه اجاره مسکن تا پایان دیماه سال 99 تمدید می شود.»

گفتنی است که مصوبات سی و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا با دستور رئیس جمهوری جهت اجرا، ابلاغ شد.