شناسهٔ خبر: 85566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش مجازی ۱۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان سیستان و بلوچستان

س و ب - کامیون.JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر این استان در ۶ ماه نخست سال جاری آموزش های تخصصی را به صورت مجازی فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمور باقری با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره آموزشی تخصصی رانندگان از روش حضوری به مجازی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این دوره‌های آموزشی عناوینی نظیر بدو خدمت باری و مسافری و حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک و همچنین بارهای ترافیکی به رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه و برای رانندگان گواهی نامه صادر می شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲ مرکز آموزش تخصصی رانندگان در حوزه تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان و خاش مشغول به فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان باز آموزی دانش حرفه ای و به روز کردن اطلاعات رانندگان و همچنین آماده نمودن رانندگان جدید از نظر علمی را از اهداف برگزاری دوره های تخصصی عنوان کرد.

باقری خاطر نشان کرد: این اداره کل با تمرکز بر مقوله آموزش رانندگان و سایر بخش های مرتبط جاده توانسته است فرهنگ رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در طی چند سال اخیر ارتقاء دهد.

گفتنی است درحال حاضر ۶ هزار و ۸۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و ۲ هزار و ۶۶۰ دستگاه ناوگان مسافری از قبیل اتوبوس، مینی بوس و سواری در سیستان و بلوچستان فعال بوده و تعداد ۹ هزار و ۴۰۲ راننده در بخش باری و ۳ هزار و ۲۸۹ راننده در حوزه مسافر درحال ارائه خدمات به هموطنان هستند.