شناسهٔ خبر: 85595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد؛

جزئیات بازگشت ۲۱۰ میلیارد ریال اراضی به بیت‌المال با اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی، اصفهان،املاک با اقدامات ویژه انجام شده در حوزه‌های مختلف اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان پرونده حقوقی زمین‌خواری در تیران و کرون تشکیل و نتیجه آن به نفع دولت صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص زمین خواری اراضی واقع در شهرستان تیران‌وکرون اذعان داشت؛ شخصی حقیقی با مشارکت برخی دستگاهها و دفترخانه اسناد رسمی واقع در شهرستان تیران و کرون اراضی ملی به مساحت بیش از ۲۱ هزار مترمربع را به تصرف خود درآورده بود. که با هوشیاری عوامل مرتبط در اداره کل راه و شهرسازی استان مورد شناسایی قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه مساحت دقیق این اراضی ۲۱ هزار و ۳۲۳ متر مربع است افزود؛ حداقل ارزش اراضی فوق ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.  

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه فرد سودجو سند مالکیت برای این اراضی اخذ کرده بود گفت: با پیگیری ویژه، پرونده حقوقی زمین‌خواری تشکیل شد و پس از ارائه اسناد و ادله لازم، رای دادگاه منتج به ابطال سند صادرهِ و اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد.  

وی خاطرنشان کرد؛ یکی از وظایف اداره‌کل راه‌و شهرسازی صیانت از اراضی ملی و بیت‌المال است لذا در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.  

پارسایی‌راد تصریح کرد؛ در مبارزه با زمین‌خواری با کسانی که نسبت به انجام زمین‌خواری اقدام و به بیت‌المال دست درازی می‌کنند شدیداً برخورد و هیچ خط قرمزی نیز برای ما وجود ندارد.