شناسهٔ خبر: 85672 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم بارش پراکنده در دامنه‌های البرز و سواحل خزر/کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را اعلام کرد و از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی و کاهش دما از فردا تا سه‌شنبه در تهران، خبر داد.

امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ مهر و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۲ مهر، بارش پراکنده برای استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل، دامنه‌های البرز و سواحل خزر، تداوم خواهد یافت. فردا با نفوذ سامانه بارشی از سمت شمالغرب به کشور ضمن تقویت بارش در سواحل دریای خزر و استان‌های شمال‌غرب، دامنه بارش‌ها به مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و مناطق مرکزی کشور، کشیده می‌شود.

نقشینه ادامه داد: دوشنبه بارش در شمال‌غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای‌خزر، تقویت خواهد شد و سه‌شنبه برای شمال‌غرب و بر روی سواحل دریای خزر، بارش‌های پراکنده‌ای رخ خواهد داد. سامانه بارشی بتدریج در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از سمت شمال‌غرب، خارج می‌شود.

به گفته وی، از فردا تا اواخر هفته، کاهش ۵ تا درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است. برای تهران نیز، افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد. فردا بعدازظهر، تهران ابری و فرداشب، بارانی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران فردا تا سه‌شنبه کاهش دما خواهد داشت، توضیح داد: بیشینه دمای تهران ۲۹ و روز سه شنبه ۲۲ درجه است. کمینه دما برای شمیرانات ۱۴ و مهرآباد ۱۸ درجه خواهد شد. دوشنبه و سه‌شنبه تهران بارانی خواهد شد و رگبارهای پراکنده در تهران رخ می‌دهد.