شناسهٔ خبر: 85677 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی مشکلات تسهیلات مسکن مهر بررسی شد؛

حل مشکل پرداخت متمم وام مسکن مهر از سوی بانک‌های عامل به جز بانک مسکن/ موانع صدور گواهی مالیاتی برای پیمانکاران جهت دریافت تسهیلات

مهرآبادی با حضور دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، معاونان وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان بانک‌ها مشکلات تسهیلات مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت.

احمد اصغری ‌مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص جلسه امروز در این وزارتخانه بابت بررسی تسهیلات مسکن مهر اظهار داشت: برای اتمام مسکن مهر دو مشکل عمده با بانک‌های عامل وجود دارد که این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد.

وی ادامه داد: به همین خاطر تصمیم‌ گرفته شد تا با بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی نشستی در راستای جلسه ستاد مقاومتی در این خصوص برگزار شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد:‌ یکی از مشکلات درخصوص بانک‌ها این است که بانک‌های عامل به جز بانک مسکن، علیرغم تصویب و ابلاغ افزایش سقف فردی تسهیلات تا ۴۰ میلیون تومان از انعقاد قرارداد متمم خودداری و هر گونه پرداخت را منوط به تصویب و تضمین پرداخت مابه التفاوت نرخ سود مسکن مهر تا نرخ های مصوب جاری توسط دولت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه قرار شد با حضور دکتر پورمحمدی،‌ دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جلسه‌ای با بانک مرکزی داشته باشیم تا در این  رابطه به جمع‌بندی لازم برسیم.

مهرآبادی افزود: بحث بعدی این است که همه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات را منوط به ارائه گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم کرده‌ و از انعقاد قراردادهای متمم پروژه‌های مسکن مهر خودداری می‌کنند و همین امر سبب شده که اتمام تعدادی از پروژه ها با مشکل جدی مواجه شوند.

وی ادامه داد:‌ در این خصوص همان‌طور که گفته شد، جلسه‌ای قرار است با سازمان امور مالیاتی داشته باشیم تا راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.