شناسهٔ خبر: 85699 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک/ کیان پور سکان مدیریت را به دست گرفت

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک با حضور وزیر راه و شهرسازی مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران استانی به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد و طی آن بر ضرورت تقویت این شرکت جهت نیل به اهداف در کوتاه‌ترین زمان تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، سید قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی به همراه دیگر معاونان و مدیران استانی که به طور ویدئو کنفرانس در مراسم تودیع و تکریم مدیر عامل جدید شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور داشتند؛ از تلاش سید رضا حسینی، مدیرعامل سابق این شرکت تجلیل به عمل آمد و مجید کیان پور به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی شد.

اسلامی در این مراسم اظهار کرد: در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مظلوم‌تر وجود ندارد؛ چون نخبگان دانشگاه و افراد تلاشگر در اینجا جمع هستند، ولی تلاش‌های تخصصی آن‌ها از نظرها پنهان است و دیده‌ نمی‌شوند.

وی گفت: برخی از افراد تصور می‌کنند که کار آزمایشگاه فقط منحصر به آزمایش و نمونه‌گیری است، در صورتی که وظایف این شرکت این‌گونه نیست، زیرا بخشی از فعالیت‌های آن به قبل از مسیریابی، آغاز پروژه و حتی جانمایی و مکان‌یابی اختصاص دارد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا در قالب یک نظام جامع، این شرکت را به‌عنوان یک مرجع دارای صلاحیت در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کنیم.

اسلامی با انتقاد از قرار گرفتن نام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در لیست سازمان خصوصی‌سازی کشور، اظهار کرد: این شرکت نقش حاکمیتی دارد و نباید در لیست خصوصی‌سازی قرار گیرد؛ چون این شرکت تضمین‌کننده کیفیت است و با مدیریت دانش‌بنیان می‌بایست بر فعالیت سایر آزمایشگاه‌ها نظارت کند.

وی تصریح کرد: مشخص نیست که آزمایشگاه‌های دیگر که در این حوزه فعالیت می‌کنند از کجا آمده‌اند و چگونه مجوز دریافت کرده‌اند. حتماً باید جلوی این انحراف گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی با ابراز خشنودی از اقدامات انجام شده از سوی سید رضا حسینی، مدیرعامل سابق شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خصوص جذب افراد جوان و نخبه دانشگاه و همچنین به کارگیری تجهیزات مدرن و پیشرفته در این شرکت، گفت: این رویکرد درست بوده و باید ادامه پیدا کند.

اسلامی، ضمن برشمردن تخصص و تجربه مجید کیان پور، مدیرعامل جدید شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر لازم، اهداف این شرکت که همگی راهبردی هستند، در کوتاه‌مدت به نتیجه برسند به‌طوری که در سال ۱۴۰۰، کار تمام شده به دولت جدید واگذار شود.

در پایان این مراسم، وزیر راه و شهرسازی با اهدای لوح و یادبود از تلاش‌ های سید رضا حسینی تقدیر به عمل آورد و در ادامه، مجید کیان پور را به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی کرد.