شناسهٔ خبر: 85729 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی جدید از غرب به کشور/ احتمال بارش برف در ارتفاعات سبلان و البرز / کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نواحی شمالی

هواشناسی- وضعیت هوا کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب به کشور خبر داد و عنوان کرد که با ورود این سامانه جدید، دمای هوا از امروز تا آخر هفته بین ۶ تا ۱۰ درجه در نواحی شمالی کاهش پیدا خواهد کرد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمالی، بخش‌هایی از غرب، استان‌هایی واقع در استان‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارش باران و گاهی رعدوبرق و باد شدید موقتی خواهیم بود.

وی گفت: از بعدازظهر امروز نیز بارش‌ها در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، نیمه شمالی استان آذربایجان شمالی و همچنین استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان و غرب مازندران رگبار باران، رعدوبرق و گاهی همراه تندباد لحظه‌ای شدت خواهند گرفت.

گودرزی افزود: احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز و سبلان نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: برای فردا و پس‌فردا، این وضعیت آب و هوایی علاوه بر نقاطی که گفته شد، در شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی زاگرس نیز رخ خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: از امروز تا پایان هفته در نواحی شمالی کشور، دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می‌کند.

گودرزی گفت: از امروز در تهران در برخی از ساعات شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود.