شناسهٔ خبر: 85778 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

توسعه ۱۵۰۰۰ کیلومتری راه‌ روستایی در دولت تدبیر و امید

آیین بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر راه روستایی با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در دو سال اخیر گفت: ساخت سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر تا پایان دولت در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیست و هفتمین هفته افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی سراسر کشور، روز دوشنبه، چهاردهم مهرماه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح طرح‌ ملی ابرار به شهرستان طالقان در استان البرز سفر کرده بود، در بخشی از این مراسم، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی به رییس‌جمهور ارائه کرد و گفت: ما سال گذشته در همایش روستا، قول احداث دو هزار کیلومتر راه روستایی دادیم که این امر به لطف خداوند انجام شد.

او افزود: امروز این پروژه‌ها به‌طول دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر انجام شده که شامل هزار و ۵۰ کیلومتر راه جدید و هزار و ۴۰۰ کیلومتر نیز بهسازی، نوسازی و روکش آسفالت است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما همچنین قول دادیم که تا پایان دولت، سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر را نیز به بهره‌برداری برسانیم که این مهم نیز تا سال آینده به‌تدریج محقق خواهد شد و جمع راه‌های روستایی ساخته‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به ۱۵ هزار کیلومتر می‌رساند که در نوع خود یک رکورد است.

در بیست و هفتمین هفته افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی سراسر کشور، ۶ هزار و ۷۵۰ طرح عمرانی، ۲۶ هزار و ۵۱۲ طرح اشتغال روستایی و عشایری و ۷۲ هزار و ۲۸۲ واحد مسکن روستایی در روستاهای سراسر کشور افتتاح شد.

برای اجرای این طرح‌ها که در مناطق روستایی و عشایری کشور به بهره‌برداری رسید،۱۳هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای ۸۶ هزار و ۸۹۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است.