شناسهٔ خبر: 8579 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش آماری از وضعیت پروازها در اردیبهشت ماه؛

جابجایی بیش از ۴ میلیون مسافر با ۳۳ هزار و ۴۸۵ پرواز در اردیبهشت ماه/ رشد ۳ درصدی پروازها

هواپیما ماهان ۴ میلیون و ۹۶ هزار و ۸۲۸ مسافر در اردیبهشت با ۳۳ هزار و ۴۸۵ پرواز از ۴۸ فرودگاه کشور جابجا شدند که نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته رشد ۳ درصدی در تعداد پروازها و کاهش یک درصدی در بخش جابجایی مسافران را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بین فرودگاه‌های کشور، فرودگاه مهرآباد همچنان با ۹ هزار و ۶۳۸ نشست و برخاست در صدر بیشترین پروازهای و جابجایی مسافر قرار دارد. در اردیبهشت ماه گذشته یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۳۶ مسافر با ۹ هزار و ۶۳۸ پرواز از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند. البته اگرچه فرودگاه مهرآباد در صدر بیشترین پرواز و مسافران قرار دارد اما این شاخص‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴ درصدی در بخش پروازها و کاهش ۶ درصدی در بخش مسافری را در این فرودگاه نشان می دهد.

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد در رتبه دوم از نظر تعداد مسافر و پرواز قرار دارد. تعداد پروازهای این فرودگاه در اردیبهشت ماه گذشته با رشد ۹ درصدی در اردیبشهت ماه امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته به ۵ هزار و ۷ پرواز افزایش یافت. همچنین تعداد مسافران این فرودگاه نیز با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۰۲ هزار و ۵۳۵ مسافر رسید.

در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در اردیبهشت ماه امشال شاهد رشد ۱۷ درصدی در بخش پروازی و رشد ۱۶ درصد در بخش مسافری بودیم به طوریکه در این ماه ۴۷۵ هزار و ۷۱۵ مسافر با ۳ هزار و ۸۵۷ پرواز از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه امسال ۲ هزار و ۵۳۱ پرواز از فرودگاه بین المللی دستغیب شیراز انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد. تعداد مسافران این فرودگاه در اردیبهشت امسال نیز ۲۲۷ هزار و ۷۳۷ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

فرودگاه بین المللی اهواز در رتبه پنجمین فرودگاه از نظر تعداد پروازها و اعزام و پذیرش مسافر قرار دارد. در اردیبهشت ماه گذشته تعداد ۱۸۴ هزار و ۷۶۵ مسافر از طریق هزار و ۶۷۵ پرواز جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی در بخش پروازی و کاهش یک درصدی در بخش تعداد مسافران را نشان می‌دهد.

از فرودگاه بین‌المللی اصفهان نیز در اردیبهشت ماه امسال هزار و ۶۳۵ پرواز انجام شد که نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است؛ تعداد مسافران این فرودگاه در اردیبهشت امسال با جابجایی ۲۰۰ هزار و ۱۶۲ مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

در فرودگاه بین المللی تبریز نیز در ماه مذکور ۱۲۷ هزار و ۲۲۶ مسافر از طریق ۹۰۵ پرواز جابجا شدند که این میزان در بخش مسافری و پروازی نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس نیز با انجام ۷۴۲ پرواز در اردیبهشت ماه امسال در رتبه هشتمین فرودگاه کشور قرار گرفت. البته تعداد پروازهای این فرودگاه نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین از این فرودگاه در اردیبهشت ماه امسال ۸۹ هزار و ۵۹۵ مسافر جابجا شدند که در این بخش نیز کاهش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

از فرودگاه بین‌المللی یزد نیز ۵۳ هزار و ۱۲۵ مسافر از طریق ۴۰۶ پرواز جابجا شدند. تعداد پروازهای این فرودگاه نسبت به اردیبهشت سال گذشته  ۴ درصد و تعداد مسافران این فرودگاه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

در مجموع ۴۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور و ۵ فرودگاه اختصاصی کشور در اردیبهشت ماه امسال ۴ میلیون و ۹۶ هزار و ۸۲۸ مسافر با ۳۳ هزار و ۴۸۵ پرواز اعزام‌ و پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی در بخش پروازی و کاهش یک درصدی در بخش مسافری را نشان می‌دهد.

نظر شما