شناسهٔ خبر: 85798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح حساب بالغ بر ۷۴ درصد متقاضیان اقدام ملی مسکن در استان قزوین

image_2020_10_6-11_48_0_763_2xq.JPG جلسه ویدئو کنفرانسی معاونین وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها با موضوع آخرین وضعیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، این جلسه با حضور محمود زاده معاون مسکن و ساختمان و چند تن دیگر از معاونین و همچنین با حضور ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و معاونین اداره کل، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری، شهرداران چند شهر استان، مدیر شعب بانک مسکن، مدیرکل بنیاد مسکن و نمایندگان ستاد اجرایی فرمان امام و نظام مهندسی ساختمان به صورت ویدئو کنفرانسی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در این رابطه گفت: در استان قزوین نسبت متقاضیان واریز وجه کرده به افتتاح حساب ۷۴ درصد بوده و در جاهایی که پروژه ها فعال هستند میزان واریز وجه نیز بیشتر است.

وی افزود: نسبت متقاضیان تایید نهایی شده به متقاضیان حائز شرایط، ۳۷ درصد، نسبت تخصیص زمین مفید به متقاضیان حائز شرایط ۵۲ درصد و تعداد شهرهایی که دارای کسری زمین مفید هستند نیز پنج شهر است.

دبیر شورای مسکن استان بیان داشت: در استان قزوین ۱۷ پروژه تعریف شده که ۳ پروژه پروانه دارند و مقرر شده که در اسرع وقت شهرداری ها پیش پروانه را صادر کنند تا فعالیت های اقدام ملی مسکن در استان آغاز شود و پس از شروع به کار پیگیری جهت صدور پروانه اصلی انجام شود.

مبارک قدم در پایان خاطر نشان کرد: درخواست ما از حوزه سازمان نظام مهندسی هم این است که رسیدگی به امور نقشه ها در کمترین زمان ممکن انجام شود تا بتوانیم با تسریع در کار به هدف نهایی خود که احداث واحدهای مسکونی برای متقاضیان در کوتاهترین زمان و با مناسب ترین کیفیت است دست پیدا کنیم.