شناسهٔ خبر: 85806 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه خوزستان:

واحدهای ناتمام پروژه مسکونی ۲۰۰۰ واحدی اهواز به‌زودی تکمیل می‌شود/ صدور سند برای برخی از اراضی چهار شهرستان خوزستان

نشست کارگروه خوزستان با حضور نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه خوزستان از تصمیم این کارگروه برای تکمیل واحدهای ناتمام پروژه مسکونی دو هزار واحدی شهر اهواز خبر داد.

سیدحسین میرشفیع، نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه ویژه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح مهم‌ترین مباحث و تصمیمات دومین نشست این کارگروه پرداخت و با بیان اینکه این جلسه، حول مسائل بازآفرینی شهری و پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن استان برگزار شد، گفت: پیرو بازدیدهای میدانی مسوولان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از نقاط مختلف استان خوزستان، تصمیمات بسیار خوبی در این جلسه گرفته شد.

او پیگیری برای تکمیل پروژه دو هزار واحدی شهر اهواز را از جمله تصمیمات این جلسه عنوان و اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن، مشکلات این پروژه دو هزار واحدی را برطرف کرده است؛ ۸۰۰ واحد مسکونی این پروژه تکمیل و بهره‌برداری شده است؛ مابقی واحدها نیز به‌زودی تکمیل می‌شود و در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.

نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه ویژه خوزستان همچنین از اخذ تصمیمات مناسبی برای توسعه شهر مسجدسلیمان در این کارگروه خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی به انتقال ساکنان مناطق پرخطر و آلوده نفتی، کمک خواهد کرد؛ همچنین امیدواریم با جذب کمک ۵۱ میلیارد تومانی وزارت نفت، بتوانیم هرچه سریع‌تر، پروژه ۴۰۰ واحدی شهرک ولیعصر شهر مسجدسلیمان را تکمیل کنیم.

او همچنین از انجام هماهنگی‌های لازم میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن برای پیشبرد طرح‌‌های بازآفرینی در شهرهای ماهشهر و امیدیه خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد این دو دستگاه پس از تهیه طرح و تصویب هیات نمایندگی استان، کار را به سرعت پیش ببرند.

میرشفیع، تحویل فرودگاه‌های آغاجاری و ماهشهر توسط شرکت فرودگا‌‌ه‌های کشور را دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه اعلام و عنوان کرد: توافقات لازم در این خصوص پیش از این انجام شده است و در این جلسه مقرر شد، روند کار سرعت گیرد. 

او گفت: همچنین موضوع افرادی که قبل از سال ۱۳۸۳ در برخی از اراضی واقع در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و اهواز، ساکن بوده‌اند، اما زمین به نامشان نیست در این جلسه بررسی و قرار شد، سند مالکیت این اراضی، طی فرآیندی قانونی به نام ساکنان صادر شود.