شناسهٔ خبر: 85814 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی خبر داد

بازنگری و تصویب ۹ شغل اختصاصی سازمان هواشناسی در سازمان اداری و استخدامی

محمد ناصر هاشمی معاون سازمان هواشناسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی از تصویب ۹ شغل اختصاصی این سازمان در سازمان اداری و استخدامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از سازمان هواشناسی، محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی گفت: مشاغل اختصاصی هواشناسی که به استناد ماده ۷۰ قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۹۱ مصوب شده بود، مجدداً در سال ۱۳۹۹ مطابق با برنامه‌‌های درسی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وظایف محوله به سازمان هواشناسی کشور و راهنمای تنظیم شناسنامه شغلی مشاغل مورد بازنگری قرار گرفت. 

به گفته هاشمی، مشاغل اختصاصی جدید سازمان هواشناسی با بررسی کارشناسی، کار تیمی در کلیه سطوح سازمان، پیگیری مستمر و حمایت و همراهی رییس سازمان هواشناسی، به تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور رسید. 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی توضیح داد: در شرایط احراز هشت شغل اختصاصی پیشین تغییراتی رخ داده است و عنوان شغلی "کاردان ایستگاه هواشناسی" نیز به عنوان یک شغل جدید پذیرفته شد.

پیش‌بین هواشناسی، کارشناس مطالعات و تحقیقات هواشناسی، کارشناس ارتباطات هواشناسی، کارشناس پردازش داده‌های هواشناسی، کارشناس تجهیزات هواشناسی، کاردان فنی هواشناسی، کارشناس راهبری و نظارت شبکه ایستگاه‌های هواشناسی و کارشناس هواشناسی همدیدی، از عناوین شغلی سازمان هواشناسی است که با اضافه‌‌‌شدن عنوان شغلی ایستگاه هواشناسی، در مجموع  به ۹ عنوان افزایش یافته‌اند.