شناسهٔ خبر: 85819 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای برای مناطقی از نیمه‌شمالی در دو روز آینده

باد- باران- آسمان نیمه ابری- آسمان- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای برای مناطقی از نیمه‌شمالی کشور ظرف دو روز آینده خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز و فردا در سواحل شمالی و جنوبی البرز، مناطقی از شمال‌‌شرق کشور، استان‌های همدان، کرمانشاه، مرکزی، قم و ارتفاعات غربی استان اصفهان، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

او افزود: در مناطق شمال‌شرق، مرکز و شرق کشور، بارش‌ها طی این مدت، به‌‌شکل پراکنده رخ می‌دهد و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست. از روز جمعه، انتظار داریم به جز شمال‌‌غرب کشور در سایر مناطق، همچنان شاهد ادامه بارش‌ها باشیم و در لرستان، چهارمحال و بختیاری و مناطقی از کرمان نیز روز جمعه بارش رخ می‌دهد. در این مدت، در ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی، بارش به شکل برف خواهد بود؛ روزهای شنبه و یکشنبه در شرق و جنوب شرق کشور، پدیده غالب، وزش باد شدید است که گاهی سبب گرد و خاک در این مناطق خواهد شد؛ اما در سایر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود و جوی آرام خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای روزهای جمعه و شنبه، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شرق کشور، کاهش دمای چهار تا ۶ درجه را پیش‌‌بینی می‌‌کنیم؛ در شمال‌‌غرب کشور نیز افزایش نسبی دما طی این مدت رخ می‌دهد. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز در جنوب‌‌شرقی کشور، کاهش دمای چهار تا ۶ درجه را انتظار داریم. در حالی که در مناطق غربی در این مدت، افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

او همچنین از تلاطم آب‌های خلیج فارس در بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه خبر داد و گفت: دریای خزر هم روزهای پنجشنبه و جمعه، این شرایط را خواهد داشت.

رفیعی افزود: آسمان تهران، امروز ابری است و در بعضی از ساعت‌ها، شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود. حداکثر دمای امروز در تهران ۲۱ درجه خواهد شد و حداقل دمای امروز صبح در ایستگاه مهرآباد به ۱۴ درجه بالای صفر رسید. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌کنیم، کمینه دمای تهران فردا صبح به ۱۲ درجه سانتیگراد برسد.