شناسهٔ خبر: 85854 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت

اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن/احداث ۱۰۰هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی/ ثبت‌نام جاماندگان وام ودیعه مسکن

شهر تهران اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، احداث ۱۰۰هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی، موافقت ستاد ملی کرونابا ثبت‌نام جاماندگان وام ودیعه مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

احداث  ۱۰۰هزار واحد مسکن ملی برای کارکنان و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان و بازنشستگان وزارت جهادکشاورزی در تفاهم وزارت راه با آن وزارتخانه در زمان ۳ سال احداث می شود بر تسریع در تکمیل پرونده و واریز وجه از سوی واجدان شرایط مسکن ملی تاکید کرد.

موافقت ستاد ملی کرونا با ثبت‌نام جاماندگان وام ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای تفاهم با وزارت جهاد کشاورزی به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان و بازنشستگان آن وزارتخانه از موافقت ستاد ملی کرونا با ثبت نام جاماندگان وام ودیعه مسکن از فردا ۱۳ مهر خبر داد. سلامی گفت: در ستاد ملی کرونا امروز ۱۲ مهر ۹۹ این مصوبه را گرفتیم تا بتوانیم ثبت نام کسانیکه از طرح ودیعه مسکن جا مانده‌اند را انجام دهیم. بنابراین کسانیکه موفق به ثبت نام نشدند از فردا صبح ۱۳ مهر ۹۹ می توانند در سامانه طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ورود کنند و نسبت به ثبت نام ودیعه مسکن طبق ضوابط و شرایطی که در گذشته اعلام شد و همچنان در سایت وجود دارد مبادرت به ثبت نام کنند.

جزییات ثبت‌نام مرحله دوم کمک ودیعه اجاره مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه ای جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن را که در ستاد ملی کرونا تصویب شداعلام کرد. بر اساس اعلام آن معاونت ثبت نام از فردا ۱۳ مهر آغاز می شود و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد یافت.

در اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان آمده است: به اطلاع می رساند آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از ساعت ۱۲ روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۷/۱۳ تا ساعت ۲۴ روز ۹۹/۰۷/۳۰ جهت ثبت نام در این طرح  با مراجعه به  بخش "تکمیل ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه" سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اصلاح آیین‌نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ضمن یادآوری اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن از معرفی پروژه های سرمایه گذاری مسکن از سوی سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید، در آینده خبر داد.

محمودزاده تصریح کرد: با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، اصلاح آیین‌نامه احیای صندوق زمین و ساختمان در دولت انجام شد و هم‌اکنون مانعی برای ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: موضوع احیا و راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان و بهره‌مندی از این ظرفیت به سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ شده است تا این سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی پروژه هایی که در قالب صندوق زمین و ساختمان قابلیت ارایه دارند، آماده و ارایه کنند.

تعیین‌تکلیف ۱۱۵ هزار متقاضی مسکن ملی و الحاق آنها به پروژه‌های در حال اجرا

معاون مسکن و ساختمان از تعیین‌تکلیف و واریز وجوه اولیه طرح اقدام ملی مسکن توسط ۱۱۵ هزار متقاضیان نهایی شده طرح خبر داد و گفت: افرادی که واریز وجوه اولیه را انجام ندهند از پروژه خارج شده و در لیست ذخیره‌ها قرار می‌گیرند.

ارائه بسته تشویقی دولت به صاحبان زمین و واحدهای نیمه‌تمام ملحق شده به مسکن ملی

حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه بسته تشویقی دولت به صاحبان زمین و واحدهای نیمه تمام ملحق شده به طرح مسکن ملی ارایه می شود از تامین اراضی ۵۸ هزار واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد از سوی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

تهیه طرح هادی برای ۳۹۲۰۰ روستای کشور

محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند اجرای طرح هادی روستایی را در روستاهای سراسر کشور اعلام کرد و از آسفالت ۱۲ هزار کیلومتر معابر روستایی در دوره سه ساله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خبر داد.

انتخاب ایران به عنوان رئیس شورای اجرایی هبیتات

دبیرکمیته ملی اسکان بشر ملل جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران یکی از قدیمی‌ترین اعضای برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد است و در همین خصوص در جریان انتخابات شورای اجرایی هبیتات در ماه‌های اخیر، ایران به عنوان رئیس این شورا به مدت یک سال انتخاب شد.