شناسهٔ خبر: 85866 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور از آزمایشگاه آکوستیک مرکز تحقیقات

سر در ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای همکاری‌های فی مابین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کل کشور، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در راستای همکاری‌های فی مابین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  و امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کل کشور، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازدید کرد.

در بازدید علیرضا توتونچی معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه از بخش آکوستیک، ضمن معرفی تجهیزات و امکانات موجود در این آزمایشگاه، توانمندی‌های تحقیقاتی و پروژه‌های انجام شده از سوی رئیس بخش آکوستیک تشریح شد.

با توجه به این که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و امور نظام فنی و اجرایی در زمینه تدوین ضوابط و به روزرسانی ضوابط مورد استفاده در امور نظام فنی و اجرایی تفاهم نامه و همکاری‌های مستمری را در دستور کار خود دارند، مقرر شد تا تدوین و بازنگری ضوابط آکوستیکی از قبیل بازنگری مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان،   تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های کاهش آلودگی صدا ناشی از فعالیت‌های ساختمانی و سایر ساخت و سازها در محدوده شهرها به ویژه کلان شهرها، تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به طراحی و درجه بندی آکوستیکی ساختمان‌های آموزشی، مسکونی و اداری و بیمارستان‌ها، تدوین ضوابط آکوستیکی سالن‌های چند منظوره، سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها و راه‌آهن و ...، تدوین ضوابط آکوستیکی سیستم های تاسیسات، فاضلاب، چیلرها و... و. با همکاری آن سازمان مورد توجه ویژه قرار گرفته و در دستور کار مشترک هر دو سازمان قرار گیرد و در ادامه همکاری‌ها، این مرکز گام‌های محکم‌تری را در جهت ارائه و به‌روزرسانی ضوابط مرتبط با تامین نیازهای آسایش صوتی ساکنین شهرها و فضاهای مختلف در کنار سازمان امور اجرایی بردارد.

همچنین با تاکید دو طرف بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مسایل آسایش صوتی افراد در جامعه و واقف بودن بر این نکته که چالش صوت و آکوستیک مسئله بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز کشورمان است، امید می‌رود با تکمیل اطلاعات و ارائه ضوابط مربوط به این حوزه با همکاری هر دو سازمان، زمینه اجرایی شدن مبحث ۱۸ و ضوابط مرتبط با آن در صنعت ساختمان کشور فراهم شود.