شناسهٔ خبر: 85876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح گسترده شانه سازی درمحور قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برد اری رسید

خبر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد : درقالب طرحی امانی و با حجمی افزون بر 9400 متر مکعب بارریزی ، پروژه شانه سازی در شش کیلومتر از محور قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برداری رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (استان قم) ، به منظور تامین ایمنی حدا­­ کثری و تسهیل ترافیک دریکی از مهمترین محورهای ترانزیتی کشور ، طرح گسترده شانه سازی درمحور قدیم قم – تهران اجرا و به بهره برداری رسید .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق اضافه کرد : درراستای اجرای این طرح افزون بر 9400 متر مکعب بارریزی انجام شده است .

اکبر نوروزپور طول مسیر پروژه را افزون بر شش کیلومتر برآورد کرد و افزود : عرض شانه اصلاحی – احداثی متغیر و به طور میانگین شش متر است .

وی محل اجرای پروژه را حد فاصل پاسگاه پلیس راه محور قدیم قم – تهران اعلام و تصریح کرد ، تمامی اقدامات انجام شده جهت اجرای طرح احداث و اصلاح شانه راه محور قدیم قم – تهران ، به طور امانی و توسط عوامل و ماشین آلات اداره کل متبوع صورت گرفته است .

نوروزپور عوامل اجرایی این طرح را هشت نفر اعلام کرد و افزود : هفت دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین ناوگان راهداری قم جهت اجرای این امر به کار گرفته شده‌اند .

معاون راهداری استان قم درخصوص بازه زمانی پروژه نیز اظهار داشت : با توجه به ترافیک حجیم محور قدیم قم – تهران که غالباً ناوگان سنگین و نیمه سنگین باری می باشند ، تسریع دراجرا و تکمیل طرح دردستور کار قرار گرفت که بحمدالله در مدتی کمتر از بیست روز پروژه به بهره برداری رسید .

اکبر نوروز پور در خاتمه متذکر شد : با توجه به تقریب ماههای بارش باران و برف ، اقدامات تمهیدی این اداره کل جهت اجرای موفق طرح راهداری زمستانی از ماههای قبل در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن رفع افتادگی شانه در سطح راههای استان است.