شناسهٔ خبر: 85885 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

اجرای الگوی جدید تعرفه ای از ابتدای ۱۴۰۰/ فرآیندهای زائد و پیچیده در بنادر اصلاح و حذف می شود/ ارتباط با مشتریان و ذی نفعان تحت هیچ شرایطی نباید قطع شود/ ضرروت استفاده حداکثری از دالان ترانزیتی چابهار

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه برنامه‌‌های مصوب دولت الکترونیک و هوشمندسازی در سازمان بنادر و دریانوردی با قدرت و قوت تداوم خواهد داشت، افزود: ضرورت دارد دو پروژه "سامانه جامع بندری" و "سامانه جامع اداری و مالی" در فرصت باقی مانده از سال جاری، به اتمام برسد و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به سیاست های خاص سازمان بنادر و شرایط حساس کنونی، لازم است در حوزه هوشمند سازی، به پروژه های"توسعه دیتا سنتر" و  "امنیت شبکه" توجه جدی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های قانونی و لزوم حفظ قراردادهای سرمایه گذاری اپراتوری در بنادرتااکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر توجه جدی به ارتباط و دیدار با مشتریان و ذی نفعان تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران باید به صورت مستقیم با مشتریان و مخاطبان در ارتباط باشند و در شرایط کرونا، که رفت و آمدها سخت شده  باید از طریق ایمیل سازمانی و یا از مسیرهای دیگر در فضای مجازی در دسترس باشیم و به خواسته ها و مطالبات مردم پاسخ دهیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه فرآیندهای پیچیده در بنادر بایستی اصلاح و حذف شود، تأکید کرد: فرآیندهایی که کارها را تطویل می کند و مردم را به زحمت می اندازد باید حذف شود ازاینرو کارشناسان پیشنهادها و نظرات اصلاحی خود را مطرح کنند.

راستاد با اشاره به اینکه ضرورت دارد، اقدامات تعرفه ای منجر به تحولات جدید شود، اظهار داشت: الگوی جدید تعرفه ای، که از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود، باید به گونه ای باشد که نیازهای سازمان بنادر را پوشش بدهد و حداکثر بازدهی اقتصادی را برای فعالان بندری به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ترانزیت در دستور کار جدی سازمان قرار دارد، گفت: برای افزایش رقابت پذیری واستفاده حداکثری از دالان ترانزیتی چابهار و سایر مسیرهای ترانزیتی در بنادر کشور،  باید موانع را با کمک کارگروه ترانزیتی در ستاد وزارت راه و شهرسازی، برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با حاکمیتی خواندن ماموریت های سازمان بنادر در حوزه ایمنی و حفاظت دریایی، تصریح کرد: این حوزه یکی از وظایف مهم و حاکمیتی سازمان بنادر محسوب می شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و در این زمینه باید سازمان از تمام ظرفیت و امکانات خود استفاده کند.