شناسهٔ خبر: 85896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

واگذاری ۱۰ هکتار از اراضی مصلی همدان

معاون وزیر + همدان3 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گفت: پروژه مصلی همدان ۱۰ هکتار بوده که ۵ هکتار آن فرهنگی-مذهبی، ۳/۵ هکتار فضای سبز و ۱/۵ هکتار به‌‌صورت پارکینگ واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان(همدان)، جلسه بررسی زمینهای متعلق به مصلی همدان، حوزه علمیه و حسینیه مربوط به دفتر نماینده ولی فقیه، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این جلسه عنوان کرد: سه پروژه مصلی، حسینیه و حوزه علمیه دارای مشکلاتی است که باید هر چه سریع‌‌تر حل و فصل شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حبیب‌‌‌اله شعبانی در رابطه با پروژه مصلی گفت: ۲۲ هکتار کل اراضی مصلی بوده که  مقرر شد ۱۷ هکتار بدون معارض جهت واگذاری و کاربری فرهنگی-مذهبی تعیین‌‌‌تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه کارباید قانونی پیش رود، یادآور شد: در رابطه با تکمیل پروژه‌‌های مصلی، حوزه علمیه و حسینیه، سرعت عمل بسیار مهم است و باید در یک بازه زمانی مشخص این موضوع حل و فصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این جلسه گفت: پروژه مصلی همدان ۱۰ هکتار بوده که ۵ هکتار آن فرهنگی-مذهبی، ۳/۵ هکتار فضای سبز و ۱/۵ هکتار به‌‌صورت پارکینگ واگذار خواهد شد.

داریوش حسینی در ادامه بیان کرد:  در سفر رهبر فرزانه انقلاب در سال ۱۳۸۳ به همدان که مایه خیر و برکت فراوان است و طبق فرمایش و دستور ایشان و پیگیری‌های انجام شده، ۱۰ هکتار زمین برای ساخت مصلای شهر همدان اختصاص یافت. 

وی در رابطه با زمین حسینیه اظهار کرد: به دانشگاه پیشنهاد دادیم طبق ماده ۶ قانون ساماندهی ، بخشی از اراضی داخل دانشگاه که متعلق به دولت است را الحاق نماییم و سند آن را به‌‌نام راه و شهرسازی صادرو سپس به مصلی واگذار نماییم.

حسینی در رابطه با زمین حوزه علمیه نیز بیان کرد: بخشی از اراضی واقع در حیدره مربوط به حوزه علمیه که دارای معارض نیست و ساخته شده را جدا نموده و واگذاری آن را انجام دهیم.