شناسهٔ خبر: 85980 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان مواج است/ کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/خیزش گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق

آلودگی هوای خوزستان کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای سه روز اعلام کرد و از خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۲ مهر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام پیش‌بینی شده است. همچنین با توجه به سکون نسبی هوا انتظار می‌رود، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به تدریج بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی، افزوده شود.

رفیعی ادامه داد: طی امروز و فردا در مناطقی از شرق و جنوب‌شرق کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

وی افزود: آب‌های شرق خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان طی پنج روز آینده با توجه به وزش باد شدیدی که در این مناطق رخ می‌دهد، پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، آسمان تهران نیز صاف تا کمی ابری است. حداکثر دما در تهران امروز ۲۲ و فردا ۲۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است. حداقل دمای امروز مهرآباد تهران به ۱۱  درجه سانتیگراد رسید.

رفیعی ادامه داد: سردترین مناطق کشور شهرکرد با دمای ۵-، کرمان و بیرجند ۱-، همدان و زاهدان صفر درجه سانتیگراد، گرم‌ترین مراکز استان اهواز و بندرعباس با ۳۸+ گزارش شد.