شناسهٔ خبر: 85985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری از پروژه های احداث راه در استان بازدید کرد

DM2A1757.1.jpg مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری از پروژه های در دست احداث راه استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، عطاءالله نوروزنژاد در این بازدید ضمن ابراز رضایت از روند اجرای پروژه های راه در استان، گفت: اکثر جاده های اصلی استان که از ترافیک بالایی نیز برخوردارند، به صورت چهارخطه هستند یا در حال چهارخطه شدن هستند و این یعنی در آینده نزدیک تقریبا همه محورهای مهم استان به صورت ایمن در اختیار هم وطنان عزیز خواهد بود. وی شروع برخی پروژه ها را بسیار با تأخیر خواند و افزود: برخی پروژه ها همچون شهرکرد ـ شلمزار از محور شهرکرد ـ بازفت برای استان، بسیار حیاتی هستند و با تأخیر آغاز شدند؛ اما با روند خوبی که مشاهده می شود و با تزریق اعتبار مناسبی که وجود دارد، ظرف دوسال آینده بسیاری از حوادث و همچنین ترافیک بالای جاده ای در استان مرتفع خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی نیز در جریان این بازدید گفت: روند تخصیص اعتبار در یکی دوسال گذشته بسیار مثبت بوده است و این موضوع و همچنین تلاش همکاران در معاونت مهندسی و ساخت و پیمانکاران، موجب شده پیشرفت قابل توجهی در پروژه های راهسازی استان شاهد باشیم. حسینعلی مقصودی به محور شهرکرد ـ بازفت اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۱۴۰ کیلومتر ابتدا به صورت موافقت نامه بهسازی بوده و از سال ۸۷ به احداث باند دوم تغییر یافته است.

وی افزود: قطعه اول این محور به طول ۱۴ کیلومتر و با مبلغ اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت آغاز و هم اکنون با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال انجام است. مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: پیمانکار این قطعه، اولویت را بر نقاط حادثه خیز گذاشته و با تکمیل هر قسمت، زیر بار ترافیک خواهد رفت. مقصودی این پروژه را جلوتر از زمان بندی پیش بینی شده دانست و اظهار امیدواری کرد؛ این قطعه در نقاط حادثه خیز، نوروز سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک برود و کل قطعه نیز قبل از پایان ۱۸ ماهه قرارداد مورد استفاده هم وطنان و هم استانی های محترم قرار گیرد. وی همچنین به تونل زره در مسیر شهرکرد ـ ناغان ـ خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۴۸۰ متر طول تونل، حدود ۴۶۰ متر از حفاری باقی مانده است و تا پایان سال جاری حفاری به اتمام خواهد رسید. نامبرده همچنین از شروع عملیات لاینینگ تونل از آبان ماه خبر داد و افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان در این سفر از پروژه های احداث باند دوم سه راهی گندمان ـ بلداجی، محور بروجن ـ لردگان، زیرگذر سه راهی امام قیس و محور شهرکرد ـ بروجن نیز بازدید کرد.