شناسهٔ خبر: 86038 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس فرودگاه ایرانشهر خبر داد

اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه ایرانشهر/ برخورد شدید با حاملان مواد مخدر در فرودگاه

فرودگاه ایرانشهر رئیس فرودگاه ایرانشهر از اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در این فرودگاه خبر داد و تأکید کرد که از ورود افراد فاقد ماسک به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود.

مجيد پنجه كه، رئیس فرودگاه ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم ایجاد شده بین مسئولان وزارت بهداشت ایرانشهر با مسئولان این فرودگاه، اظهار کرد: هر روزه مأموران وزارت بهداشت در فرودگاه حضور دارند و تمامی سالن‌ها، سرویس‌ها و صندلی‌ها را با ابزاری که در اختیار دارند، ضدعفونی می‌کنند.

وی افزود: همچنین مأموران انتظامات فرودگاه، ضمن ضدعفونی لوازم مسافران، قبل از هر پرواز به افراد دست‌کش و ماسک اهدا می‌کنند و از ورود افراد فاقد ماسک به داخل هواپیما جلوگیری به عمل می‌آورند.

پنجه که، گفت: اکنون مدیران ترمینال‌ها بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در تمامی موارد نظارت می‌کنند و چنانچه تخطی از مقررات صورت بگیرد، با افراد خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس فرودگاه ایرانشهر با بیان اینکه امکان حمل مواد مخدر از طریق گیت‌های این فرودگاه امکان‌پذیر نیست، افزود: تمامی گیت‌ها مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های مخدر یاب هستند، بنابراین امکان حمل و قاچاق مواد مخدر از طریق این فرودگاه وجود ندارد و در صورت کشف مواد، با حاملان مواد مخدر به‌شدت برخورد می‌شود.

در ادامه وی گفت: به دلیل احتمال بالای حمل مواد مخدر از سوی برخی از مسافران، بیش از ۹۰ درصد از افراد به همراه بارشان به‌طور دستی بازدید می‌شوند.    

پنجه که بابیان اینکه پروازهای این فرودگاه نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است، افزود: هم‌اکنون به‌طور روزانه دو سورتی پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود. یکی از پروازها به سمت تهران و دیگری به سمت جیرفت است.

رئیس فرودگاه ایرانشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول احداث ساختمان پلیس فرودگاه هستیم و خوشبختانه مشکلی در خصوص بودجه فعالیت‌های عمرانی در این فرودگاه وجود ندارد.

وی گفت: با وجود مشکلات برآمده ناشی از شیوع کرونا، پروازهای این فرودگاه همچنان برقرار است و تاکنون خللی در فعالیت‌های این فرودگاه به وجود نیامده است.